BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 7 Issue: 2, 314 - 345, 01.12.2013
https://doi.org/10.12973/nefmed212

Abstract

– The aim of research is to determine the effect of STAR strategy on 2nd grade students’ academic achievement and problem solving skills in the computer assisted mathematics instruction. 30 students who attend to 2nd grade course in a primary school in Aydın in 2010-2011 education year join the study group. The research has been taken place in 7 week. 3 types of tests have been used as means of data collecting tool, “Academic Achievement Test”, “Problem Solving Achievement Test” and “The Evaluation Form of Problem Solving Skills”. At the end of research students’ views about computer assisted mathematics instruction were evaluated. It has been examined that whether the differences between the scores of pre-test and post-test are statistically meaningful or not. According to the results, a positive increase on the academic achievement and problem solving skills has been determined at the end of the education carried out with STAR strategy

References

  • Akay, H., 2006, Problem Kurma Yaklaşımı İle Yapılan Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarısı, Problem Çözme Becerisi ve Yaratıcılığı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Atılgan, H., 2007, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Baykul, Y., 2005, İlköğretimde Matematik Öğretimi 1- 5 sınıflar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Brown, F., 2000, Computer Assisted Instruction in Mathematics Can Improve Students' Test Scores: A Study. http://www.eric.ed.gov. (Erişim Tarihi: 19.08.2011).
  • Clark, Z., 1983, Does the Ability or Inability To Comprehend Effect the Mathematics Problem Solving Ability of Seventh Grade Students. Yüksek Lisans Tezi . http://www.eric.ed.gov/. (Erişim Tarihi: 02.08.2011).
  • CLS. (2011b). Problem- Solving Process., Center for Literacy Studies: http://www.cls.utk.edu/pdf/ls/Week3_Lesson21.pdf. (Erişim Tarihi: 08.04.2011)
  • Foegen, A., and Lind, L., 2011, Access to Algebra for Students with Disabilities: Research and Strategies. Iowa State University Colllege of Human Scineces. http://www.ci.hs.iastate.edu. (Erişim Tarihi: 18.07.2011).
  • Helvacı, B. T., 2010, Bilgisayar Destekli Öğretimin, İlköğretim 6.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “Çokgenler” Konusundaki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karataş, İ., ve Güven, B., 2003, 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Sürecince Kullandığı Bilgi Türlerinin Analizi. Matematikçiler Derneği: http://www.matder.org.tr. (Erişim Tarihi: 14.07.2011).
  • Leopardi, A. (2011)., Facts on Mnemonics in Math. How Family: http://www.ehow.com/info_8524920_mnemonics-math.html. (Erişim Tarihi: 10.08.2011).
  • Maccini, P., and Gagnon, J., 2001, Preparing Students with Disabilities for Algebra. Teaching Exceptional Children, 34(1) , 8-15.
  • Maccini, P., and Gagnon, J., 2011, Mathematics Strategy Instruction (SI) for Middle School Students with Learning Disabilities. Access Center: http://www.k8accesscenter.org/training_resources/documents/MathSIforMiddleSchoolS tudentswithLD.pdf. (Erişim Tarihi: 03.08.2011)
  • Maccini, P., and Ruhl, K. L., 2000, Effects of a Graduated Instructional Sequence on the Algebraic Subtraction of Integers by Secondary Students with Learning Disabilities. Education ve Treatment of Children 23 , 465-489.
  • Paulsen, K. (2006)., Applying Learning Strategies to Beginning Algebra. The IRIS Center: http://iris.peabody.vanderbilt.edu/case_studies/ICS-009.pdf. (Erişim Tarihi: 08.08.2011).
  • Sulak, S. A., 2002, Matematik Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Tatar, E., ve Soylu, Y., 2006, Okuma- Anlamadaki Başarının Matematik Başarısına Etkisinin Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi 14(2), 503-508. (Erişim Tarihi: 13.10.2010) .
  • Yenitepe, M. E., ve Karadağ, Z., 2003, Application of Computer Aided Mathematics Teaching in a Secondary School. TOJET 2 (1) , 3-6.
  • Yılmaz, M., 2011, İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Seviyeleri İle Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji Derslerindeki Başarıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı 29 , 9-14.
  • WolfWikis. (2009)., S.T.A.R. Wikis for the NC State Community: http://wikis.lib.ncsu.edu/index.php/S.T.A.R. (Erişim Tarihi: 04.08.2011).

Bilgisayar Destekli Matematik Dersinde STAR Stratejisinin İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarıları ve Problem Çözme Becerileri Üzerindeki Etkisi

Year 2013, Volume: 7 Issue: 2, 314 - 345, 01.12.2013
https://doi.org/10.12973/nefmed212

Abstract

Araştırmanın amacı ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin bilgisayar destekli matematik dersinde STAR stratejisinin akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Aydın ilinde bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 30 tane 2. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma, 2011 yılı bahar döneminde 7 haftalık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Araştırmada “Akademik Başarı Testi”, “Problem Çözme Becerileri Başarı Testi” ve “Problem Çözme Becerilerini Değerlendirme Formu” olmak üzere 3 tane veri toplama aracı kullanılmıştır. Ayrıca uygulama sonunda öğrencilerin bilgisayar destekli matematik derslerine yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırmada uygulama öncesinde ve sonrasında elde edilen puanlar arasında bulunan farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, STAR stratejisi kullanılarak yürütülen eğitim sonunda öğrencilerin akademik başarılarında ve problem çözme becerilerinde olumlu yönde bir artış belirlenmiştir.

References

  • Akay, H., 2006, Problem Kurma Yaklaşımı İle Yapılan Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarısı, Problem Çözme Becerisi ve Yaratıcılığı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Atılgan, H., 2007, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Baykul, Y., 2005, İlköğretimde Matematik Öğretimi 1- 5 sınıflar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Brown, F., 2000, Computer Assisted Instruction in Mathematics Can Improve Students' Test Scores: A Study. http://www.eric.ed.gov. (Erişim Tarihi: 19.08.2011).
  • Clark, Z., 1983, Does the Ability or Inability To Comprehend Effect the Mathematics Problem Solving Ability of Seventh Grade Students. Yüksek Lisans Tezi . http://www.eric.ed.gov/. (Erişim Tarihi: 02.08.2011).
  • CLS. (2011b). Problem- Solving Process., Center for Literacy Studies: http://www.cls.utk.edu/pdf/ls/Week3_Lesson21.pdf. (Erişim Tarihi: 08.04.2011)
  • Foegen, A., and Lind, L., 2011, Access to Algebra for Students with Disabilities: Research and Strategies. Iowa State University Colllege of Human Scineces. http://www.ci.hs.iastate.edu. (Erişim Tarihi: 18.07.2011).
  • Helvacı, B. T., 2010, Bilgisayar Destekli Öğretimin, İlköğretim 6.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “Çokgenler” Konusundaki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karataş, İ., ve Güven, B., 2003, 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Sürecince Kullandığı Bilgi Türlerinin Analizi. Matematikçiler Derneği: http://www.matder.org.tr. (Erişim Tarihi: 14.07.2011).
  • Leopardi, A. (2011)., Facts on Mnemonics in Math. How Family: http://www.ehow.com/info_8524920_mnemonics-math.html. (Erişim Tarihi: 10.08.2011).
  • Maccini, P., and Gagnon, J., 2001, Preparing Students with Disabilities for Algebra. Teaching Exceptional Children, 34(1) , 8-15.
  • Maccini, P., and Gagnon, J., 2011, Mathematics Strategy Instruction (SI) for Middle School Students with Learning Disabilities. Access Center: http://www.k8accesscenter.org/training_resources/documents/MathSIforMiddleSchoolS tudentswithLD.pdf. (Erişim Tarihi: 03.08.2011)
  • Maccini, P., and Ruhl, K. L., 2000, Effects of a Graduated Instructional Sequence on the Algebraic Subtraction of Integers by Secondary Students with Learning Disabilities. Education ve Treatment of Children 23 , 465-489.
  • Paulsen, K. (2006)., Applying Learning Strategies to Beginning Algebra. The IRIS Center: http://iris.peabody.vanderbilt.edu/case_studies/ICS-009.pdf. (Erişim Tarihi: 08.08.2011).
  • Sulak, S. A., 2002, Matematik Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Tatar, E., ve Soylu, Y., 2006, Okuma- Anlamadaki Başarının Matematik Başarısına Etkisinin Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi 14(2), 503-508. (Erişim Tarihi: 13.10.2010) .
  • Yenitepe, M. E., ve Karadağ, Z., 2003, Application of Computer Aided Mathematics Teaching in a Secondary School. TOJET 2 (1) , 3-6.
  • Yılmaz, M., 2011, İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Seviyeleri İle Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji Derslerindeki Başarıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı 29 , 9-14.
  • WolfWikis. (2009)., S.T.A.R. Wikis for the NC State Community: http://wikis.lib.ncsu.edu/index.php/S.T.A.R. (Erişim Tarihi: 04.08.2011).
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hatice Malaş This is me

Jale İpek This is me

Publication Date December 1, 2013
Submission Date January 2, 2015
Published in Issue Year 2013 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Malaş, H., & İpek, J. (2013). Bilgisayar Destekli Matematik Dersinde STAR Stratejisinin İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarıları ve Problem Çözme Becerileri Üzerindeki Etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(2), 314-345. https://doi.org/10.12973/nefmed212