Son yıllarda rutin olmayan
problemleri, özellikle matematik alanında, çeşitli yönleriyle inceleyen
araştırmalar mevcuttur. Bu çalışmanın amacı ise rutin olmayan problemlerle
ilgili yapılmış ulusal ve uluslararası alanyazındaki araştırmaları çeşitli
değişkenler açısından incelemektir. İlgili araştırmalar incelenirken temel
olarak kullanılan araştırma deseni, yöntemi gibi süreçler ve bu süreçlere
dayalı olarak elde edilen sonuçlar betimlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada
betimsel analiz yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmada analiz edilmek üzere kapsama dahil edilen çalışmalar, rutin olmayan
problem çözme ile ilgili deneysel ve betimsel
araştırmalardan oluşmaktadır. Araştırma örneklemine dahil edilen toplam
60 adet çalışmanın analiz edilmesinde 4 soru kullanılmıştır. Bu araştırmada
sonuç olarak, incelenen araştırmalara katılan öğrencilerin genel olarak
problemi birden fazla strateji24.10.2017 kullanarak çözme konusunda yeterli
olmadıkları ve rutin soruları rutin olmayanlara göre daha kolay çözebildikleri
görülmüştür. Öğrencilere problem çözme ve üst bilişsel öğrenme stratejileri
gibi becerilerin kazandırılmasının başarılarını arttırabilir. Diğer
taraftan, çeşitli öğretim yaklaşım,
yöntem ve tekniklerin rutin olmayan problem çözmeye etkisini belirlemeyi amaç
edinecek daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyduğu söylenebilir.
Rutin olmayan problemler betimsel analiz doküman inceleme deneysel ve betimsel araştırmalar matematik
A number of studies examined non-routine questions in mathematics
learning in recent years. The purpose of this study is to examine the studies
on non-routine problems in the national and international literature. In doing
so, the study designs, methods and results were described. Among the
descriptive analysis techniques, document analysis was used in the study. A
total of 60 descriptive and experimental studies on non-routine problems were
compiled using various databases. Four research questions guided the analysis
of the studies. One of the main findings was that the participants in the
studies were more successful in solving non-routine questions compared to
routine questions. Moreover, the participants were not successful in utilizing
more than one solutions for non-routine questions. It is believed that proving
students with problem solving and metacognitive learning strategies would
increase their achievement in non-routine problems. Conducting further studies
on the effects of different instructional approaches and techniques on
non-routine problem solving is recommended.
Non-routine problems descriptive analysis document analysis experimental and descriptive studies mathematics
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | October 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 1 |