Bu araştırmada
fen bilgisi öğretmen adaylarının çeşitli problemlere ilişkin farklı modelleme
süreçlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda
modelleme etkinlikleri yapılandırılmış (problem+materyaller+yapılış),
yarı-yapılandırılmış (problem+materyaller) ve yapılandırılmamış (problem) olmak
üzere üç farklı şekilde yürütülmüştür. İç içe geçmiş çoklu durum deseni
çerçevesinde planlanan bu araştırmada toplam 67 fen bilgisi öğretmen adayı
insanda solunum ve dolaşım sistemi ünitelerine ilişkin altı model
oluşturmuşlardır. Veri toplama araçları olarak “Odak Grup Görüşmesi”, “Video
Kayıtları” ve “Modellere Yönelik Etkinlik Dokümanları” kullanılmıştır. Toplanan
veriler karşılaştırmalı olarak incelenerek içerik analizi ile analiz
edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre bütün modelleme gruplarında ortak olarak
karşılaşılan zorluklar, katkıları, kullanılabilirlik, alternatif fikirler ve
özgünlük olmak üzere beş tema ortaya çıkmıştır. Genel olarak modelleme
aktivitelerinin teorik bilgi öğrenmeyi desteklediği, bilgilerin akılda kalıcı
olmasını desteklediği, eksik bilgilerin farkına varılmasını sağladığı, yaparak
öğrenmeyi sağladığı ve eğlenceli ortamda öğrenmeyi desteklediği gibi olumlu
sonuçların ortak olduğu belirlenmiştir. Olumsuz olarak ise modelleme
aktivitelerinde malzemeleri birleştirmenin zor ve yorucu olması dikkat çekici
bir sonuç olarak karşımıza çıkmaktadır.
This research
aims to determine the opinions of prospective science teachers regarding structured,
semi-structured and unstructured three-dimensional modeling processes according
to several problems. Thus, modeling activities were conducted in three
different process as structured (problem+materials+process), semi-structured
(problem+materials) and unstructured (problem). In this research planned within
the framework of embedded multiple case study design, a total number of 67
prospective science teachers created six models concerning human circulation
and respiratory system. "Focus Group Discussions," "Video
Recordings," and "Model-Related Activity Documents" were used as
data collection tools. The collected data were analyzed comparatively using the
content analysis method. Five themes, which are a) challenges encountered, b)
contributions, c) availability, d) alternative ideas and e) originality, were
found to be common in all modeling groups. In general, it was determined that
modeling activities had some positive impacts such as supporting learning
theoretical information, enabling information to be remembered easily, ensuring
the recognition of incomplete information and learning by doing and supporting
learning in a fun environment. As a negative impact, on the other hand, it was
concluded that it was a hard and tiring task to attach materials during
modeling activities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | April 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 2 |