Bu çalışmanın amacı, Mesleki ve Teknik Eğitim
Ortaöğretim Programı Bilişim Teknolojileri Alanı 10. Sınıf Programlama
temelleri dersi için güvenilir ve geçerli bir başarı testi geliştirmektir. Öncelikle
Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı 10. Sınıf
Programlama Temelleri dersi öğretim programı dikkate alınarak değişkenler ve
sabitler, operatörler, karar yapıları ve döngüler konularında kazanımlar
belirlenmiş ve Bloom Taksonomisinin bilişsel düzey basamaklarına göre bu
kazanımlara uygun 75 adet soru hazırlanmıştır. Testin kapsam geçerliliği için 3
uzmandan görüş alınmış ve bu görüşler doğrultusunda, aynı kazanımın birden
fazla soru ile ölçülmesi, bazı soruların kazanım ile örtüşmemesi gibi nedenlerden
ötürü testteki kimi sorular düzeltilmiş, kimi sorular da çıkartılarak soru
sayısı 36’ya indirilmiştir. Oluşturulan bu test, Mesleki Ve Teknik Anadolu
Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı 11. Sınıfta öğrenim gören 145 öğrenciye
uygulanmıştır. Test sonuçlarına göre her bir madde için güçlük ve ayırt edicilik indeksleri hesaplanmıştır.
Madde analizi sonucunda 16 madde testten çıkarılarak 20 adet çoktan seçmeli
sorulardan oluşan Programlama Temelleri Başarı Testi oluşturulmuştur. Testin
ortalama madde güçlüğü 0.53, ortalama madde ayırt edicilik indeksi ise 0.66
olarak bulunmuştur. Sonuç olarak, hem müfredata uygun hem de diğer
bilimsel çalışmalarda öğretmenlerin bu çalışmada yer alan konularda sınıf içindeki
değerlendirmelerde kullanabilecekleri güvenilir ve geçerli bir ölçüm aracı
geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | February 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 13 Issue: 2 |