Bu araştırmanın amacı,
tartışma ve karar verme süreçleriyle desteklenmiş etkinliklerin sınıf
öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini
incelemektir. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 55’i kadın ve 46’sı erkek ve olmak üzere toplam 101 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Seçkisiz atama yoluyla, sınıflardan birisi deney grubu (N =
49), diğeri ise kontrol grubu (N = 52), olarak atanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği”
deney ve kontrol gruplarına ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Deney grubunda bulunan öğretmen adayları küçük gruplar
halinde araştırma, tartışma ve karar verme süreçlerine katılırken, kontrol
grubunda ise büyük grup tartışmalarına dayalı etkinlikler yürütülmüştür. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, hem
deney ve hem de kontrol grubunun eleştirel düşünme eğilimlerinde istatistiksel
olarak anlamlı düzeyde bir artış sağlanmıştır. Ancak, deney grubu
öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri, kontrol grubuna oranla anlamlı
düzeyde daha yüksek bir artış göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | February 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 13 Issue: 2 |