Review
BibTex RIS Cite

Acil Uzaktan Eğitimde Bütüncül Sistemler: Microsoft Teams Örneği

Year 2020, Volume: 14 Issue: 2, 889 - 920, 31.12.2020
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.827595

Abstract

2019-2020 öğretim yılı bahar döneminde tüm dünyada etkisini gösteren Covid-19 pandemisi nedeniyle okullar uzaktan eğitime geçmiştir. Yükseköğretim Kurulu (YÖK), ilk olarak üniversitelerin 16 Mart 2020 tarihinde 3 hafta tatil edildiğini duyurmuştur. Daha sonra üniversitelere derslerin uzaktan eğitim ile verilmesi yönünde talimat vermiş ve 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde örgün eğitim yapılmayacağını belirtmiştir. YÖK’ün almış olduğu kararlara göre, üniversitelerin 23 Mart 2020 tarihi itibari ile kapasiteleri ölçüsünde uzaktan eğitime başlamaları gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca 2020-2021 öğretim yılı güz döneminde de üniversiteler, çok büyük bir oranda eğitim faaliyetlerini uzaktan eğitim ile devam ettireceklerini belirtmişlerdir. YÖK Başkanı Saraç tarafından yapılan açıklamada üniversitelerin eş zamanlı ya da eş zamanlı olmayan uzaktan öğretim yöntemlerini kullanabilecekleri belirtilmiş ve öğrencilerle etkileşimin üst düzeyde olduğu eş zamanlı yöntemlerin kullanımı tavsiye edilmiştir. Eş zamanlı uzaktan eğitim için ise video konferans/sanal sınıf/canlı ders yazılımlarından yararlanılmaktadır. Bu süreçte sanal sınıf uygulamalarının kullanımları son derece büyük bir artış göstermiştir. Microsoft Teams’de bu süreçte yaygın olarak kullanılan yazılımlardan biri olmuştur. Microsoft Teams, sohbet tabanlı bir grup çalışması platformudur. Ana odağı ekip sohbetleri, özel iletiler, aramalar, toplantılar gibi sohbet içerikli çalışma alanlarıdır. Özellikle şirketler için üretilen Microsoft Teams yazılımı daha sonra eklenen Sınıf oluşturma ve çeşitli öğrenme yönetim sistemi araçları ile uzaktan eğitim amacı ile rahatlıkla kullanılabilecek bir platformdur. Bu çalışma kapsamında uzaktan eğitimde bütüncül sistemler ve Microsoft Teams yazılımı detaylı olarak incelenmektedir.

References

  • Daniel, S.J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • Herand, D., & Hatipoğlu, Z. A. (2014). Uzaktan eğitim ve uzaktan eğitim platformları'nın karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 65-75.
  • İzmirli, S., & Akyüz, H. İ. (2017). Eş zamanlı sanal sınıf yazılımlarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(4), 788-810.
  • Lavolette, E., Venable, M. A., Gose, E., & Huang, E. (2010). Comparing synchronous virtual classrooms: Student, instructor and course designer perspectives. TechTrends, 54(5), 54-61.
  • Saraç, Y. 2020. “Basın Açıklaması”. Yükseköğretim Kurulu. https://basin.yok.gov.tr/KonusmaMetinleriBelgeleri/2020/04-yok-baskani-sarac-uzaktan-egitime-iliskin-basin-toplantisi.pdf, Son erişim tarihi: 29 Nisan 2020.
  • Yıldırım, D., Tüzün, H., Çınar, M., Akıncı, A., Kalaycı, E., Bilgiç, H.G., & Yüksel, Y. (2011). Uzaktan Eğitimde Kullanılan Eşzamanlı Sanal Sınıf Araçlarının Karşılaştırılması. Akademik Bilişim 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya. http://ab.org.tr/ab11/bildiri/198.pdf adresinden edinilmiştir.
  • YÖK (2020). YÖK Üniversitelerimizdeki Uzaktan Öğretimin Bir Aylık Fotoğrafını Çekti. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitime-yonelik-degerlendirme.aspx, Son erişim tarihi: 29 Nisan 2020.

Integrated Systems in Emergency Distance Education: The Microsoft Teams

Year 2020, Volume: 14 Issue: 2, 889 - 920, 31.12.2020
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.827595

Abstract

In 2019-2020 education year, spring semester, almost all the educational institutions were closed and started distance education courses. Council of Higher Education (YÖK) first announced that the higher education institutions will be closed three weeks starting March 16, 2020. After that, YÖK announced that all the universities is going to give courses with distance education starting in March 23, 2020. In addition this trend continues in 2020-2021 education year fall semester that almost all universities announced the distance education plans. YÖK Director, Yekta Saraç, announced that universities can use both synchronous and asynchronous tools in distance education, but they are encouraged to use synchronous tools to increase the interaction between students and the instructor. Video conference software or virtual classroom software are used as synchronous tools. In this period of time, the use of these kind of software has been boomed. Microsoft Teams is one the video conferencing software used in universities extensively as a virtual classroom. Microsoft Teams is chat based collaborative working platform. Its main target is working environments with private messaging, calling, meetings. It was developed for businesses first, but can be used effectively for distance education with virtual classroom and features added to be used specifically by schools, instructors and students like assignments and quizzes. The aim of this study is to introduce the Microsoft Teams software in detail.

References

  • Daniel, S.J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • Herand, D., & Hatipoğlu, Z. A. (2014). Uzaktan eğitim ve uzaktan eğitim platformları'nın karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 65-75.
  • İzmirli, S., & Akyüz, H. İ. (2017). Eş zamanlı sanal sınıf yazılımlarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(4), 788-810.
  • Lavolette, E., Venable, M. A., Gose, E., & Huang, E. (2010). Comparing synchronous virtual classrooms: Student, instructor and course designer perspectives. TechTrends, 54(5), 54-61.
  • Saraç, Y. 2020. “Basın Açıklaması”. Yükseköğretim Kurulu. https://basin.yok.gov.tr/KonusmaMetinleriBelgeleri/2020/04-yok-baskani-sarac-uzaktan-egitime-iliskin-basin-toplantisi.pdf, Son erişim tarihi: 29 Nisan 2020.
  • Yıldırım, D., Tüzün, H., Çınar, M., Akıncı, A., Kalaycı, E., Bilgiç, H.G., & Yüksel, Y. (2011). Uzaktan Eğitimde Kullanılan Eşzamanlı Sanal Sınıf Araçlarının Karşılaştırılması. Akademik Bilişim 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya. http://ab.org.tr/ab11/bildiri/198.pdf adresinden edinilmiştir.
  • YÖK (2020). YÖK Üniversitelerimizdeki Uzaktan Öğretimin Bir Aylık Fotoğrafını Çekti. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitime-yonelik-degerlendirme.aspx, Son erişim tarihi: 29 Nisan 2020.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Serkan Çankaya 0000-0002-3951-9809

Gürhan Durak 0000-0003-2944-3713

Publication Date December 31, 2020
Submission Date November 18, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Çankaya, S., & Durak, G. (2020). Acil Uzaktan Eğitimde Bütüncül Sistemler: Microsoft Teams Örneği. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 14(2), 889-920. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.827595