Bu çalışma, 2018 Kimya Dersi Öğretim Programının deneysel çalışmalar hedefinin programın kazanımlarıyla ne ölçüde örtüştüğünü ve lise kimya ders kitaplarının bu amaca yönelik olarak ne ölçüde hazırlandığını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma aynı zamanda kimya ders kitaplarındaki etkinliklerin 2018 Kimya Dersi Öğretim Programının dört boyutunu (deneyerek veri toplama, verileri kullanarak çıkarım yapma, yorumlama ve genelleme)) ne ölçüde karşıladığını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Son olarak bu durumun 2018 Fen Lisesi Kimya Dersi Öğretim Programı ile karşılaştırılması, benzerlik ve farklılıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda öncelikle 2018 Kimya Dersi Öğretim Programında deneysel çalışmaları içeren kazanımlar belirlenmiştir. Daha sonra 9., 10., 11. ve 12. sınıf kimya ders kitaplarındaki deneyler incelenmiştir. Ders kitabı analizi için iki yol kullanılmıştır. İlk aşamada 2018 Kimya Dersi Öğretim Programındaki kazanımlar ile ders kitaplarındaki deneylerin ne ölçüde örtüştüğü ve deneylerin ünitelere göre nasıl dağıldığı belirlenmiştir. İkinci aşamada, ders kitaplarında yer alan deneyler, 2018 Kimya Dersi Öğretim Programının dört boyutuna göre bir dereceli puanlama anahtarı aracılığıyla analiz edilmiştir. Çalışmada, deneysel çalışmalarla ilgili açıklamalar içeren kazanımların 2018 Kimya Dersi Öğretim Programı toplam kazanımlarının yaklaşık %16'sına karşılık geldiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, BSB analizi sonucunda, deneylerin daha çok temel SSB'lere odaklandığı, özellikle “gözlem” ve “ölçüm” becerilerine odaklanıldığı belirlenmiştir.
2018 Kimya Dersi Öğretim Programı lise kimya ders kitabı deneysel çalışma 2018 Kimya Dersi Öğretim Programı, lise kimya ders kitabı, deneysel çalışma
Yok
yok
Yok
This study aims to examine to what extent the goal of the 2018 Chemistry Curriculum for experimental studies overlaps with the acquisitions of the curriculum and to what extent upper-secondary school chemistry textbooks (high school) are prepared to meet this purpose. The study also seeks to assess the extent to which the activities in the chemistry textbooks are written to meet the four dimensions (gaining data by experimenting, inferring using data, interpretation, and generalization) of the 2018 Chemistry Curriculum. Finally, it is intended to compare this situation with the 2018 Science High School Chemistry Curriculum and determine the similarities and differences. For these purposes, the acquisitions including the experimental studies in the 2018 Chemistry Curriculum were determined at first. Then, the experiments in the 9th, 10th, 11th and 12th-grade chemistry textbooks were analyzed. Two ways were used for textbook analysis. In the first stage, it was defined to what extent the acquisitions in the 2018 Chemistry Curriculum and the experiments in the textbooks overlapped and how the experiments were distributed according to the units. In the second stage, the experiments in the textbooks were analyzed according to the four dimensions of the 2018 Chemistry Curriculum by means of a rubric. it was concluded that the acquisitions that include explanations about experimental studies are approximately 16% of the total acquisitions of the 2018 Chemistry Curriculum. Additionally, as a result of this analysis for SPSs, it is found that the experiments mostly focus on the basic SSBs, and they focus especially on “observation” and “measurement” skills.
2018 Chemistry Curriculum upper-secondary school chemistry textbook experimental study 2018 Kimya Dersi Öğretim Programı lise kimya ders kitabı deneysel çalışma
yok
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | October 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 16 Issue: 2 |