Dünya genelinde botanik bahçelerinin, her yıl 750 milyondan fazla kişi tarafından ziyaret edildiği (BGCI, 2023) düşünüldüğünde, botanik bahçeleri iklim değişikliği, gıda güvenliği ve biyolojik çeşitlilik kaybı gibi karşı karşıya olduğumuz küresel sorunların çözümünde önemli bir rol oynayabilir. Bunu başarabilmek için botanik bahçelerinin eğitim rolünün güçlendirilmesi, bu alanda bugüne kadar yapılmış araştırma sonuçların derlenmesi ve yeni yapılacak araştırmaların desteklenmesi önerilmektedir. Bu çalışma kapsamında, botanik bahçelerinin eğitim ve kamu bilinci geliştirme rolü ile ilgili yapılmış bilimsel araştırmalar hakkında derleme yapılması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, botanik bahçelerinin eğitsel yönünü ele alan hakemli bilimsel dergilerde yayınlanan bilimsel çalışmalar derlenmiştir. Belirlenen ölçütlere uygun şekilde yapılan literatür taraması sonucu, otuz iki araştırmaya ulaşılmıştır. Yapılan içerik analizi ile botanik bahçelerinin eğitsel rolü, araştırmaların sonuçlarına göre sistematik olarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.
Considering that they have been visited by more than 750 million people each year (BGCI, 2023), botanical gardens can play an important role in solving the global problems we face such as climate change, food security, and loss of biodiversity. In order to achieve this, it is recommended to strengthen the educational role of botanical gardens, to review the research results made so far in this field, and to support new research. Within the scope of this study, it is aimed to review the scientific research on the education and public awareness role of botanical gardens. Within the scope of this research, scientific studies published in peer-reviewed scientific journals on educational aspects of botanical gardens were reviewed. Thirty-two studies were reached as a result of the literature review carried out in accordance with the determined criteria. With the content analysis, the educational role of botanical gardens was systematically analyzed and interpreted according to research findings.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Submission Date | May 23, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 17 Issue: 1 |