The purpose of this study was to investigate how mathematics teachers make sense of their experiences teaching in distance education settings during Covid-19 pandemic in 2020-2022. Interpretative phenomenological analysis was used to design this study which is based on the phenomenological pattern. Eight teachers with at least seven years of professional experience participated in the study. Data were collected through semi-structured interviews and interpreted by interpretative phenomenological analysis. As a result, the following four main themes were identified: struggle adaptation & reflection, lack of interaction, tension between authority and autonomy, and concerns about professional competence. According to the themes identified, teachers underwent a search and struggle process as they attempted to adapt themselves and their students to the new situation from the beginning of the period.
COVID-19 pandemic Online-distance mathematics education Emergency remote teaching Mathematics teachers’ experiences
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin 2020-2022 yılları arasında Kovid-19 salgını sırasında uzaktan eğitim ortamlarında öğretmenlik deneyimlerini nasıl anlamlandırdıklarını araştırmaktır. Fenomenolojik deseni temel alan bu çalışmanın tasarımında yorumlayıcı fenomenolojik analiz kullanılmıştır. Araştırmaya en az yedi yıllık mesleki tecrübeye sahip sekiz öğretmen katılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve yorumlayıcı fenomenolojik analizle yorumlanmıştır. Sonuç olarak, dört ana tema belirlenmiştir: uyum sağlama ve yansıtma mücadelesi, etkileşim eksikliği, otorite ve özerklik arasındaki gerilim ve mesleki yeterliliğe ilişkin endişeler. Belirlenen temalara göre öğretmenler dönemin başından itibaren kendilerini ve öğrencilerini yeni duruma adapte etmeye çalışırken bir arayış ve mücadele sürecinden geçmişlerdir.
COVID-19 salgını çevrimiçi uzaktan matematik eğitimi acil durum uzaktan öğretimi matematik öğretmenlerinin deneyimleri
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2024 |
Submission Date | February 24, 2024 |
Acceptance Date | June 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 18 Issue: 1 |