Amaç: Çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin Omaha sınıflama sistemi ile ilişkili eğitimi sonrasında bakım planı bilgi düzeyindeki değişimi tespit ederek Omaha bakım sistemine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma karma yöntem ile yapılmış bir müdahale çalışmasının nitel bölümünü kapsamaktadır. Araştırma Haziran-Temmuz 2019 tarihleri arasında Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileriyle görüşülerek yürütülmüştür. Araştırmanın evreni Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde halk sağlığı hemşireliği dersi alan 153 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma sırasında evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılarak, araştırmaya katılmayı kabul eden 52 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Veriler SPSS 23.0 programında çözümlenmiş; verilerin çözümlenmesinde sayı, yüzdeler, Wilcoxon işaret testi analizi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde tematik analiz kullanılmıştır. Bulgular: Eğitim sonrası öğrencilerin Omaha sistemi toplam puanı (p<0.001) , problem sınıflama puanı (p<0.001), girişim şeması puanı (p=0.016), problem değerlendirme ölçeği puanı (p=0.006) eğitim öncesi puanlarına göre daha yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır (p=0.05). Öğrencilerin %95.3’ü Omaha sistemini zor, karmaşık, zaman alıcı, farklı, önemli, her aşamasında değerlendirme yapılabilmesine ve nedenselliğin sorgulanmasına olanak sağlayan profesyonel bir sistem olarak değerlendirirken; %4.7’si ise hiç anlayamayacakları bir sistem olarak değerlendirmiştir. Sonuç: Çalışma sonucunda öğrencilerin eğitim sonrası bilgi düzeyleri artmıştır.
Yok
Yok
Katılımcılara teşekkürler...
Objective: The aim of the study is to determine the change in the level of care plan after the education of nursing students related to the Omaha classification system and to reveal their views on the Omaha care system. Materials and Methods: This research covers the qualitative part of a mixed-method intervention study. Students from the Faculty of Health Sciences, School of Higher Education, Bursa Uludağ University were interviewed for the study between June and July 2019. The population of the study consisted of 153 students taking public health nursing courses at Bursa Faculty of Health Sciences, Faculty of Health Sciences, and 52 students who agreed to participate in the study were sampled. Numbers, percentages, and a Wilcoxon sign test analysis were utilized to examine the data in the SPSS 23.0 program. To evaluate qualitative data, thematic analysis was employed. Results: The Omaha system total score (p<0.001), problem classification score (p<0.001), intervention scheme score (p=0.016), and problem assessment scale score (p=0.006) of the students after the training were higher and statistically significant compared to their pre-training scores (p=0.05). 95.3% of the students evaluated the Omaha system as a difficult, complex, time-consuming, different, important, professional system that allows evaluation of each stage and questioning of causality; while 4.7% of the students evaluated it as a system that they could not understand at all. Conclusion: As a result of the study, students' knowledge levels increased after the training.
Yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | September 28, 2023 |
Submission Date | December 25, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |