Amaç:
Çalışmada ebelik ve hemşirelik bölümü son sınıf öğrencilerinin
infertiliteye ilişkin tutumlarını belirlenmek amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışma kesitsel
tanımlayıcı tiptedir. Araştırmada örneklem seçimi yapılmayıp evrenin tümüne
ulaşılmaya çalışılmıştır. Örneklemi 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz
yarıyılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ebelik ve Hemşirelik Bölümü son sınıfta okuyan 300 (225 hemşirelik, 75 ebelik)
öğrenci oluşturmuştur. Veriler Kişisel Bilgi Formu ve
İnfertiliteye Yönelik Tutum Ölçeği ile
toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %91’ini (n=273) kız öğrenciler oluşturmuş ve yaş
ortalaması 22,00±1,12 olduğu
saptanmıştır. Öğrencilerin %18’i (n=58) yakın çevrelerinde infertil birey
olduğunu, tanıdıkları infertil kişinin yarıdan fazlasının (%60) teyze olduğunu
ifade etmişlerdir. İnfertiliteye Yönelik Tutum Ölçeği’nden alınan puan ebelik
bölümünde 48,59±6,33, hemşirelik öğrencilerinde ise 46,80±6,376’dir. Ölçekten alınan puanların artması infertiliteye
yönelik olumlu tutumu göstermektedir. Ölçekten alınan en yüksek 60 ve en
düşük puan 27 olduğundan öğrencilerin
infertiliteye karşı olumlu bir tutum sergiledikleri belirlenmiştir. Ölçekten
alının puan ile cinsiyet ve infertil bireye bakım verme durumu arasında anlamlı
farklılık saptanmıştır (p<0,05). Kız öğrencilerin ve infertil bireye bakım
verenlerinin infertiliteye ilişkin tutumlarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu
belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach’s Alpha değeri 0,75 olarak bulunmuştur.
Sonuç: Ebelik öğrencilerinin infertiliteye
ilişkin tutumları hemşirelik öğrencilerine göre daha olumludur. Ayrıca infertil
bireye bakım verme infertiliteye karşı tutumu olumlu olarak etkilemektedir.
Öğrencilerin infertiliteye yönelik tutumlarının olumlu olması infertil çiftlere
profesyonel bir bakış açısıyla bakım vermeleri ve bireylerin süreci daha kolay
atlatmalarını sağlaması açısından oldukça önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2020 |
Submission Date | September 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 2 |