Amaç: Küreselleşmenin etkisiyle giderek çok kültürlü yapıların ortaya çıkması, sağlık bakım hizmeti sunumunda önemli bir konumda bulunan hemşirelik mesleğini de etkilemiş, kaliteli sağlık bakım hizmeti sunumu için hemşirelerin, farklı kültürel dinamikleri anlamasını ve farklı kültürden birey/hastalarla etkili iletişim kurabilme becerisini zorunlu kılmıştır. Bunun için de hemşirelik öğrencilerinin eğitim süreçlerinde farklı kültürden insanlarla etkili iletişim kurma ve iletişim becerileri yeterliliklerini kazanmış olması beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde kültürlerarası iletişim kaygısı ve iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Gereç ve Yöntem: Çalışma, tanımlayıcı ve kesitsel türde planlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Türkiye’de bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim görmekte olan hemşirelik öğrencileri oluşturmuştur (N=640). Örneklemi ise, %90 güven aralığı ve %5 hata payında, evreni bilinen örnekleme yöntemi ile 192 öğrenci olarak hesaplanmıştır. Verilerin toplanmasında Sosyodemografik Veri Toplama Formu, Kültürlerarası İletişim Kaygısı Ölçeği ve İletişim Becerileri Ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %87.5’u kadın, %20.8’i 1. sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin Kültürlerarası İletişim Kaygısı Ölçeği’nden aldıkları toplam puanın 50.18±6.96, İletişim Becerileri Ölçeği’nden aldıkları toplam puanın ise 103.46±11.18 olduğu belirlenmiştir. Kültürlerarası İletişim Kaygısı Ölçek puanı ile İletişim Becerileri Ölçek puanı arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki vardır (r = -0.257; p<0.01). Yapılan çoklu lineer regresyon analizine göre kültürlerarası iletişim kaygısı puanındaki 1 birimlik artış, iletişim becerisi puanını 0.41 puan azaltmaktadır (β = -0.412; p<0.001).
Sonuç: Çalışma sonucumuza göre öğrenciler orta düzeyde kültürlerarası iletişim kaygısı yaşamaktadır. İletişim becerileri ise yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin kültürlerarası iletişim kaygısının azaltılması için desteklenmeleri önerilmektedir.
Aim: The emerges of multicultural structures with the effect of globalization has also affected the nursing profession, which has an important position in the provision of health care services, and has made it necessary for nurses to understand different cultural dynamics and to communicate effectively with individuals / patients from different cultures for quality health care service provision. For this, it is expected that nursing students will have gained the competence of communicating effectively with people from different cultures and communication skills during their education process.. The aim of the study is to examine the relationship between intercultural communication anxiety and communication skills in nursing students.
Material and Methods: The study is planned in descriptive and cross-sectional type. The universe of the study was composed of nursing students studying in the Nursing Department of the Faculty of Health Sciences of a state university in Turkey in the fall semester of the 2020-2021 academic year (N = 640). Its sample was calculated as 192 students with 90% confidence interval and 5% standard error, using the sampling method with known universe. Sociodemographic Data Collection Form, Intercultural Communication Anxiety Scale and Communication Skills Scale were used to collect data.
Results: Of the students 87.5% participating in the study are women and 20.8% are 1st grade students. It was determined that the total score the students got from the Intercultural Communication Anxiety Scale was 50.18 ± 6.96, and the total score they got from the Communication Skills Scale was 103.46 ± 11.18. There is a significant negative correlation between the Intercultural Communication Anxiety Scale score and the Communication Skills Scale score (r = -0.257; p <0.01). According to the multiple linear regression analysis, a 1-unit increase in the intercultural communication anxiety score decreases the communication skill score by 0.41 points (β = -0.412; p <0.001).
Conclusion: According to our study results, students have moderate level intercultural communication anxiety. Communication skills were found to be high. It is recommended that students be supported to reduce intercultural communication anxiety.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2022 |
Submission Date | June 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 1 |