Amaç: Bu çalışma, Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’ndeki öğrencilerin, çevrenin kirlenmesine neden olan risklere karşı bilgi seviyeleri ile çevresel tutumlarının düzeylerini ve aralarındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya katılan 1586 öğrenciye; “Çevresel Tutum Ölçeği” , “Çevresel Risk Algısı Ölçeği”, "Öğrenci Bireysel Özellikleri Bilgi Formu" anketleri uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin analizleri, SSPS 21.0 istatistik bilişim programları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Çevresel Risk Algısı Ölçeği puan ortalamasının 5.45 ±1.05 ile iyi düzeyde olduğu tespit ediliştir. Ölçeğin alt maddelerinden; "Radyasyon” 5.89 ile en yüksek puan ortalaması almıştır. Çevresel Tutum Ölçeği puan ortalamasının ise 3.71±0.55 ile orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ölçeğin alt maddelerinden; “Ozon tabakasındaki incelme tüm insanları tehdit etmektedir” 4.24 ile en yüksek puan ortalaması almıştır. Bu sonuçlar; öğrencilerin çevresel tutum puanları ile çevresel risk algısı seviyeleri arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğunu fakat aralarında kuvvetli bir bağ bulunmadığını göstermiştir (r=0.316; p<0.001). Yani; öğrencilerin "Çevresel risk olarak algıladıkları tehlikeler karşısında bu tehlikelere karşı eyleme geçme duyarlılıklarını tutum olarak gösteremedikleri" tespit edilmiştir. Sonuç: : Çevresel risklerin neler olduğuna dair bilgi seviyelerinin artmasına bağlı olarak, çevresel duyarlılığın bir davranış şekli olarak ortaya çıkması zaman alacaktır. Bu nedenle, uzun vadede istenilen sonuçlara ulaşmak için; öğretim kademelerinin her düzeyinde, Sağlık-Çevre konularında görsel eğitim programları düzenlenmelidir. Çevresel kirliliğe yol açan risklere karşı farkındalığı arttırmak için, öğrencilerle çevre etkinlikleri yapılmalı ve öğrencilerin çevre kuruluşlarına üye olmaları teşvik edilmelidir.
Aim: This study was carried out to determine the level of knowledge and environmental attitudes of the students at the Faculty of Health Sciences of Medipol University against the risks that cause environmental pollution, and the relationship between them. Materials and Methods: 1586 students participating in the study; “Environmental Attitude Scale”, “Environmental Risk Perception Scale”, "Student Individual Characteristics Information Form" questionnaires were applied. The analyzes of the data obtained from the questionnaires were carried out using SSPS 21.0 statistical informatics programs. Results: It was determined that the mean score of the Environmental Risk Perception Scale was at a good level with 5.45 ±1.05. From the sub-items of the scale; "Radiation" had the highest average score with 5.89. It was determined that the mean score of the Environmental Attitude Scale was moderate with 3.71±0.55. From the sub-items of the scale, "The thinning of the ozone layer threatens all people" got the highest average score of 4.24. These results showed that there is a positive relationship between students' environmental attitude scores and environmental risk perception levels, but there is no strong correlation between them (r=0.316; p<0.001). Well; It has been determined that the students "could not show their sensitivity to take action against the dangers they perceive as environmental risks as an attitude". Conclusion: It will take time for environmental sensitivity to emerge as a behavior, depending on the increase in the level of knowledge about what environmental risks are. Therefore, in order to achieve the desired results in the long term; visual education programs on Health-Environment issues should be organized at all levels of education levels. In order to increase awareness about the risks that cause environmental pollution, environmental activities should be carried out with students and students should be encouraged to become members of environmental organizations.
Environmental Science Environmental Pollution Environmental Risk Assessment Environmental Protection
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2023 |
Submission Date | March 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 3 |