Amaç: Okul öncesi çocuklarda oyun terapisinin ayrılık kaygısı üzerine etkisini değerlendirmek amacıyla yapılan ön test-son test kontrol gruplu deneysel bir çalışmadır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini, iki ana okulda eğitim gören 3-5 yaş grubu 292 okul öncesi çocuk oluşturmuştur. Power analizine göre hesaplanan örneklem büyüklüğü deney grubunda 30; kontrol grubunda 30 toplam 60 okul öncesi çocuk üzerinde yapılmıştır. Verilerin toplanmasında; demografik bilgi formu, yeniden düzenlenen Okul Öncesi Kaygı Ölçeği ve Yuva Çocukları İçin Ayrılma Kaygı Ölçeği (Öğretmen Formu) kullanılmıştır. Deney grubuna altı oturumdan oluşan “Oyun Terapisi Programı” uygulanmıştır. Bulgular: Ayrılma kaygı ölçeği toplam puan ortalamasındaki değişim değerlendirildiğinde; deney grubunda olan çocukların eğitim sonrası ayrılık kaygısındaki düşüş kontrol grubuna göre daha fazladır. Yeniden düzenlenen okul öncesi kaygı ölçeği toplam puan ortalaması ve alt maddelerdeki değişim değerlendirildiğinde; deney grubunda olan çocukların eğitim sonrasında meydana gelen ayrılık kaygısındaki düşüş istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.000). Sonuç: Uygulanan programın, anaokulundaki çocuklarda ayrılık kaygısını azaltmada etkili olduğu bulunmuştur. Çalışmaya dahil edilen çocukların hem öğretmenleri hem de ebeveynleri oyun terapisinin ayrılık kaygısını azaltmada etkili bir yöntem olduğunu bildirmişlerdir.
Aim: The efficiency of play therapy on separation-anxiety among preschool-children was evaluated as an experimental study including a pretest-posttest controlled-group. Materials and Methods: The population of the study consisted of 292 preschool children in the 3-5 age group who were educated in two kindergartens. The sample-size calculated by power-analysis included 30 preschool-children in experimental- and 30 in the control-group. Data was collected by the demographic information form, Separation-Anxiety Scale for Preschool Children, and Revised Preschool Anxiety Scale. Six-sessions of the ‘Play Therapy Program’ were applied to the experimental-group. Results: A higher decrease in separation-anxiety in the experimental-group compared to the control-group was observed when the change in total mean score from the Separation-Anxiety Scale was evaluated. When the total mean score of the Revised Preschool Anxiety Scale and the changes in sub items were assessed, the decrease in separation-anxiety in the experimental-group after training was statistically significant. Conclusion: This program was efficient in reducing separation-anxiety in kindergarten. Both teachers and parents of the children included in the study reported that play therapy is an effective method for reducing separation anxiety.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2023 |
Submission Date | November 8, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 3 |