Öz
Bu çalışma, Bulgaristan Türklerinin milli benliklerini koruyup yaşatması ve Türkiye ile
soydaşlık bağlarını sürdürmesi bakımından önem taşıyan Türkçe eğitim-öğretimini konu
edinmektedir. Bu bağlamda çalışma Bulgaristan’daki yükseköğretim kademelerinde
Türkçe eğitim-öğretiminin durumuna odaklanmaktadır. Çalışmanın temel amacı,
Türkiye’nin Bulgaristan’daki yükseköğretim kurumlarında Türkçe eğitim-öğretimi
konusunda izlediği politikaları Bulgaristan Türklerinin perspektifinden incelemek ve
ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada nitel araştırma yöntemlerine
başvurularak görüşmeler gerçekleştirilmiş ve bu görüşmelerden birincil veri elde
edilmiştir. Elde edilen veriler, içerik analizine tabi tutulmuş, analiz sonucu elde
edilen kategori ve kodlar Rogers Brubaker’ın kazara diaspora teorisi çerçevesinde
yorumlanarak tartışılmıştır. Çalışma kapsamında ulaşılan bulgular Türkiye’nin, özerk
kurum olmalarından dolayı Bulgaristan’da bulunan üniversitelerdeki Türkçe bölüm ve
programların işleyişine yönelik doğrudan politika geliştiremediğini göstermektedir.
Bununla birlikte çalışma bulguları, Türkiye’nin Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar
Başkanlığı ve Yunus Emre Enstitüsü gibi kurumlar vasıtasıyla gerek hizmet içi eğitim,
seminer ve yaz okulları düzenleyerek gerekse de okutman ve burs desteği sağlayarak
Bulgaristan Türklerinin yükseköğretim kurumlarında Türkçe eğitim-öğretimine destek
olduğunu ortaya koymaktadır.
Thisstudy is on Turkish language education which is ofsignificance forthe preservation
of national identity ofthe Turksin Bulgaria and forthepermanence oftheir consanguinity
with Turkey. Within this context, the paper focuses on the state of the Turkish language
education at the level of higher education in Bulgaria. The study principally aimsPrimary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |
BALTED is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.