Bu çalışmada küreselleşme, kültürel
emperyalizm ve bunun reklamlar üzerinden yayılmasının etkilerine dikkat
çekilecektir. 19.yy’dan bugüne değin sanayileşmiş ülkeler kapitalist ekonomik
sistem çerçevesinde yeni pazarlara ihtiyaç duymuştur. Özellikle günümüzde gelişmiş
ülkelere ait firmalar için ürün çeşidini ve tüketici sayısını arttırmak en
önemli husus haline gelmiştir. Gelişmiş ülkelerin uluslararası firmalarına ait reklamlar
hem gelişmekte olan ülkelerdeki reklamların formatını ve dilini hem de
izlendiği ülkelerdeki tüketici algısını dönüştürmekte ve insanların düşünce
dünyalarının temeline tohumlar ekerek farklı ülke kültürlerine aşinalık
kazanmalarını amaçlamaktadır. Kendini ve kültürünü Batı karşısında ikincil
konumda hisseden azgelişmiş ülke bireyleri reklamların da etkisi ile “batılı”
ürünler kullanarak kendini “batılı” hissedebilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |