Kamu
kurumları, kamu hizmetlerini üretmek ve sunmak için ihtiyaç duydukları mal,
hizmet ve yapım işleri şeklindeki alımlarını piyasadan temin etmektedirler.
Kamu alımları, büro işlerinde kullanılacak bir kalem alımından otoyol, havalimanı,
köprü, bina vb. yapımı gibi geniş bir çeşitliliğe sahiptir. Bu nedenle, kamu
alımları hem kamu kesimi hem de özel kesim için büyük önem taşımaktadır. Dünya
genelinde olduğu gibi ülkemizde de kamu alımlarının yüksekliği, kamu alımlarını
aynı zamanda yolsuzlukların olabileceği alanlardan birisi haline getirmektedir.
Yolsuzlukların önlenmesi ise kamusal harcama yapma ve ihale yapma yetkisine
sahip görevlilerin ihale sürecinde özel çıkarları doğrultusunda hareket
etmelerinin önlenmesi, etkin bir kontrol
ve denetim mekanizmasının işleyişi ile mümkün olmaktadır. Dolayısıyla kamu
ihale kanununun uygulandığı kamu alımlarında denetim oldukça önemlidir. 4734 sayılı Kanuna göre kamu ihalelerinin
denetimi, idari denetim ve yargısal denetim olarak iki aşamalı olarak
uygulanmaktadır. İdari denetim yolları “şikayet” ve “itirazen şikayet” yolu olup,
söz konusu başvuru yolları tüketilmeden yargısal denetim yoluna başvurulamamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |