Özet: Konut satın alırken, fiyattan konuma, sosyal aktivite imkânlarından
güvenlik sistemlerine kadar farklı çok sayıda kriter geliştiren tüketicilerin
yanısıra; büyüyen pazarın rekabet ortamında hem karını artırmak hem de
imajını güçlendirmek isteyen ve bunun için yeni pazarlama stratejilerine ihtiyaç
duyan firmalar bulunmaktadır.
Bu bağlamda bu araştırma ile; konut pazarlama stratejilerini değerlendirerek,
tüketicilerin konut satın alma davranışlarını belirlemek ve konut üretimi,
pazarlaması ve satışı yapan firmaların modern pazarlama stratejilerini,
tüketicilerin karar kriterlerini dikkate alarak oluşturmalarını sağlamaktadır. Bu
noktadan hareketle çalışma kapsamında; konut pazarlama ve konut
pazarlamasında karma stratejiler tanıtılmış olup, konut satın alma potansiyeli
olan 250 tüketicinin uygulanan anket ve ölçekle konut satın alma davranışları
analiz edilmiştir.
Konut Konut Pazarlaması Pazarlama Karması Satın Alma Davranışları
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0