Özellikle pandeminin etkisiyle elektronik ticaret (e-ticaret) sektörünün önemi gittikçe artmaktadır. Sektördeki gelişime paralel olarak tüketicilerin karşılaştığı risklerde farklılaşmakta ve satın alım sürecinden büyük sorunlar oluşturmaktadır. Literatürde bu konu ile ilgili çalışmalar var olmasına rağmen belirli risk boyutlarına odaklanıldığı gözlemlenmiştir. Daha kapsamlı risk boyutları ile ilgili çalışmaların oldukça kısıtlı olduğu anlaşılmaktadır. Dolayısıyla bu çalışma literatürdeki bu boşluğa önemli katkı sunması düşünülmektedir. Bu çalışmada e-ticaret tüketicilerinin algıladığı riskin ölçümlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda 230 katılımcıdan veriler elde edilmiş ve bu verilerin analizinde en küçük kareler yöntemi ile yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Bu analiz sonuçlarına göre bütün boyutlar algılana risk ana yapısıyla ilişki iken, tüketicilerin için en fazla riski oluşturan boyutlar benzer olmayan ürün, yetersiz hizmet ve işlem başarısızlığı olmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 23 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0