Sosyal medya
sahip olduğu kullanıcı sayısı ile tüm sektörlerin ve kurumların içinde yer
alması gereken ve iletişim çalışmalarının vazgeçilmez parçası olması gereken
bir noktaya gelmiştir. Sosyal medya geleneksel iletişim kanallarına göre çok
sayıda avantaja sahip bulunmaktadır. Kamu kurumlarının sosyal medyada yer
alması şüphesiz kurumların halkla ilişkiler çalışmalarına, kurumların
şeffaflığının artmasına, vatandaşların kurumlara duyduğu güvenin artmasına,
kurum vatandaş etkileşimin artmasına, vatandaşların çalışmalara katılımının
teşvik edilmesine ve e-Devlet uygulamalarının yaygınlaşmasına önemli katkılar
sağlamaktadır. Türkiye’nin temel kurumlarının sosyal medya kullanımlarını tespit
etmek ve değerlendirmek amacıyla çalışma kapsamında ilk olarak Türkiye
Cumhuriyeti Devleti’nin temel kurumları olan valiliklerin resmi Facebook,
Twitter ve Youtube hesapları incelenmiştir. İkinci olarak ise sosyal medyada
yer alan valiliklerin resmi sosyal medya sayfalarında paylaştıkları içerikler
incelenmiştir. Yapılan incelemede valiliklerin sosyal medyanın önemini
yeterince kavramadığı ortaya çıkmıştır. Sosyal medyada yer alan valiliklerin
büyük çoğunluğu tek taraflı olarak sayfalarında görsel unsurları ve
bilgilendirici içerikleri paylaşmayı tercih etmekte, takipçileri ile etkileşime
girmekten kaçınmaktadırlar.
Sosyal Medya Kamu Kurumları Valilikler Kamusal Pazarlama İletişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 4 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr