BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeni Programa Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri

Yıl 2009, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 11, 28.06.2009
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.244

Öz

Bu araGtırmanın amacı, ilköğretim müdürlerinin yeni programa yönelik yeterliklerine iliGkin görüGlerini belirlemektir. AraGtırmanın evrenini, Bolu merkezde yer alan 17 ilköğretim okulu müdürü oluGturmaktadır. Okul müdürlerine yeni programa iliGkin 5 açık uçlu soru yöneltilmiGtir. AraGtırmada içerik analizi yönteminden yararlanılmıGtır. AraGtırma sonuçlarına göre müdürler, yeni programa duyulan gereksinim, programda yer alan ortak becerilerin neler olduğu, içeriğin belirlenmesinde nelerin üzerinde durulduğu, öğrenme ortamının nasıl tasarlanması gerektiği ve değerlendirmenin temel özellikleri konularında yeterli bilgiye sahip görünmemektedir. Müdürlerin, sadece yeni programın ?öğrenci aktifliğini? sağlaması ile ?alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini teGvik etmesi? konularında yeterli bilgiye sahip oldukları belirlenmiGtir.

PRIMARY SCHOOLS’ PRINCIPALS’ VIEWS ABOUT THEIR COMPETE RELATED TO THE NEW CURRICULA

Yıl 2009, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 11, 28.06.2009
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.244

Öz

The purpose of this study is to determine primary schools‘ principals‘ views about their competency related to the new curricula. The participants are among 17 primary school principals in Bolu. Five open-ended questions were asked to school principals. Content analysis method is used. Quantitative analyses are also run for the data gathered from the principals. According to the research, the principals do not have competences in the following areas: the need for new curricula, what the common skills are in the curricula, how the content of the curricula is determined, how the learning environment should be designed and what the fundamental features of assessment should be. The principals have only enough information on providing active participation of students and encouraging alternative assessment techniques

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bahri Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydın, B. (2009). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeni Programa Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 1-11. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.244
AMA Aydın B. İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeni Programa Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. ASBİ. Haziran 2009;9(1):1-11. doi:10.11616/AbantSbe.244
Chicago Aydın, Bahri. “İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeni Programa Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, sy. 1 (Haziran 2009): 1-11. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.244.
EndNote Aydın B (01 Haziran 2009) İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeni Programa Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 1 1–11.
IEEE B. Aydın, “İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeni Programa Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri”, ASBİ, c. 9, sy. 1, ss. 1–11, 2009, doi: 10.11616/AbantSbe.244.
ISNAD Aydın, Bahri. “İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeni Programa Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/1 (Haziran 2009), 1-11. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.244.
JAMA Aydın B. İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeni Programa Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. ASBİ. 2009;9:1–11.
MLA Aydın, Bahri. “İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeni Programa Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 9, sy. 1, 2009, ss. 1-11, doi:10.11616/AbantSbe.244.
Vancouver Aydın B. İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yeni Programa Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. ASBİ. 2009;9(1):1-11.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr