BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Cilt: 1 Sayı: 14, 173 - 190, 01.05.2007
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.212

Öz

The opening speed of this scanned document may vary depending on your connection speed.

Kaynakça

  • ARJK, A. (1987). Yaratıcılık. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
  • BANK,C, Mc Cady,]. - Rasool,J. (1993). Critical Thinking-Reading and Writing in a Diverseworld, California: Wadsworth Publishing Company.
  • BASBACI, K. (1998). ”Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarınm Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler G. ÖZCAN, S. ÇELENK 189 Enstitüsü.
  • ÇIKRIKÇI, N. (1992). “Watson—Glaser Eleştirel Akıl Yürütme Gücü Ölçeğinin (Form YM) Lise Öğrencileri Üzerindeki Ön Deneme Uygulaması” Eğitim Bilimleri, c. 25, n. 2, ss. 563—565.
  • DALE, Paul M— Ballotti ,Dean. (1997). “An Aproach To Teaching Problem Solving İn The Classroom”, College Student Journal, c. 1, n. 31, ss. 76.
  • DENİZ, T. (2003). ”Coğrafya Öğretiminde Eleştirel Düşünme Yönteminin Başarıya Etkisi”.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • DİL, S. (2001). “ Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri”. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • EŞME, İ. (2005). “ Türkiye’de Fen Eğitiminde Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”, httpd/nucleusistanbul.edu.tr
  • GADZELLA, Bernadette vd. (2006). ” Reliability and Validity of the Watson- Glaser Critical Thinking Appraisal- Forms for Different Academic Groups”, Journal of Instructional Psychology, c. 33, n. 2, ss. 141-143.
  • GELEN, İ. (1999). “İlköğretim Okulları 4. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Düşünme Becerilerini Kazandırma Yeteneklerinin Değerlendirilmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • HUİT, 13. W. (1998). ” Bill Huitt’s Home Page “ ,Valdosta State University, http://chiron.valdosta.edu/Whuitt/col/coizsvs/critthnk.html/
  • KAZANCI, O. (1979). “Lise Programlarının Eleştirici Düşünme Gücünün Gelişmesindeki Rolü”. Yayımlanmamış Doçentlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KAZANCI, O. (1989). Eğitimde Eleştirel Düşünme Öğretimi. Ankara.
  • KÖKDEMİR, D. (2003). ”Belirsizlik Durumlarında Karar Verme ve Problem Çözme”.Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KÜRÜM, D. (2002). ”Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Gücü”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ÖZDEMİR, S. M. (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi,” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, c. 3, n. 3, ss. 297—314.
  • ÜNALAN, Ş. “Düşünme Tefekkür İbadeti Ve Eleştirel Düşünme Yöntemi”, http://www.ilkadimder2isi.com/143/
  • RONE, Mcbride-Ping — Xıang,Writtenburg D. (2002). ”Dispositions toward
  • Critical Thinking: The Preservice Teacher’s Perspective” Teachers and
  • Teaching, c. 1, n. 8, ss. 29-40. 90 .
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 200 7-1 (14)
  • SAYGILI, H. (2000). “Problem Çözme Becerisi İle Sosyal Ve Kişisel Uyum Arasıdaki İlişkinin İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • SONMAZ, S. (2002). “ Problem Çözme Becerisi İle Yaratıcılık Ve Zeka Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
  • Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ŞAHİN, Z. (1999). “ Çocukların Psiko—Sosyal Temelli Problem Çözme Becerisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TOKYÜREK, T. (2001). “Öğretmen Tutumlarının Öğrencilerin Eleştirel
  • Düşüncelerine Etkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi

Yıl 2007, Cilt: 1 Sayı: 14, 173 - 190, 01.05.2007
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.212

Öz

Makale basılı kopyadan tarandığı için açılması bağlantı hızınıza göre farklılık gösterebilir. Makaleyi bilgisayarınıza indirmeniz tavsiye edilir.

Kaynakça

  • ARJK, A. (1987). Yaratıcılık. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
  • BANK,C, Mc Cady,]. - Rasool,J. (1993). Critical Thinking-Reading and Writing in a Diverseworld, California: Wadsworth Publishing Company.
  • BASBACI, K. (1998). ”Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarınm Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler G. ÖZCAN, S. ÇELENK 189 Enstitüsü.
  • ÇIKRIKÇI, N. (1992). “Watson—Glaser Eleştirel Akıl Yürütme Gücü Ölçeğinin (Form YM) Lise Öğrencileri Üzerindeki Ön Deneme Uygulaması” Eğitim Bilimleri, c. 25, n. 2, ss. 563—565.
  • DALE, Paul M— Ballotti ,Dean. (1997). “An Aproach To Teaching Problem Solving İn The Classroom”, College Student Journal, c. 1, n. 31, ss. 76.
  • DENİZ, T. (2003). ”Coğrafya Öğretiminde Eleştirel Düşünme Yönteminin Başarıya Etkisi”.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • DİL, S. (2001). “ Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri”. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • EŞME, İ. (2005). “ Türkiye’de Fen Eğitiminde Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”, httpd/nucleusistanbul.edu.tr
  • GADZELLA, Bernadette vd. (2006). ” Reliability and Validity of the Watson- Glaser Critical Thinking Appraisal- Forms for Different Academic Groups”, Journal of Instructional Psychology, c. 33, n. 2, ss. 141-143.
  • GELEN, İ. (1999). “İlköğretim Okulları 4. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Düşünme Becerilerini Kazandırma Yeteneklerinin Değerlendirilmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • HUİT, 13. W. (1998). ” Bill Huitt’s Home Page “ ,Valdosta State University, http://chiron.valdosta.edu/Whuitt/col/coizsvs/critthnk.html/
  • KAZANCI, O. (1979). “Lise Programlarının Eleştirici Düşünme Gücünün Gelişmesindeki Rolü”. Yayımlanmamış Doçentlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KAZANCI, O. (1989). Eğitimde Eleştirel Düşünme Öğretimi. Ankara.
  • KÖKDEMİR, D. (2003). ”Belirsizlik Durumlarında Karar Verme ve Problem Çözme”.Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KÜRÜM, D. (2002). ”Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Gücü”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ÖZDEMİR, S. M. (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi,” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, c. 3, n. 3, ss. 297—314.
  • ÜNALAN, Ş. “Düşünme Tefekkür İbadeti Ve Eleştirel Düşünme Yöntemi”, http://www.ilkadimder2isi.com/143/
  • RONE, Mcbride-Ping — Xıang,Writtenburg D. (2002). ”Dispositions toward
  • Critical Thinking: The Preservice Teacher’s Perspective” Teachers and
  • Teaching, c. 1, n. 8, ss. 29-40. 90 .
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 200 7-1 (14)
  • SAYGILI, H. (2000). “Problem Çözme Becerisi İle Sosyal Ve Kişisel Uyum Arasıdaki İlişkinin İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • SONMAZ, S. (2002). “ Problem Çözme Becerisi İle Yaratıcılık Ve Zeka Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
  • Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ŞAHİN, Z. (1999). “ Çocukların Psiko—Sosyal Temelli Problem Çözme Becerisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TOKYÜREK, T. (2001). “Öğretmen Tutumlarının Öğrencilerin Eleştirel
  • Düşüncelerine Etkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülsen Özcan Bu kişi benim

SÜLEYMAN Çelenk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2007
Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 1 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Özcan, G., & Çelenk, S. (2007). Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(14), 173-190. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.212
AMA Özcan G, Çelenk S. Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi. ASBİ. Mayıs 2007;1(14):173-190. doi:10.11616/AbantSbe.212
Chicago Özcan, Gülsen, ve SÜLEYMAN Çelenk. “Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, sy. 14 (Mayıs 2007): 173-90. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.212.
EndNote Özcan G, Çelenk S (01 Mayıs 2007) Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 14 173–190.
IEEE G. Özcan ve S. Çelenk, “Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi”, ASBİ, c. 1, sy. 14, ss. 173–190, 2007, doi: 10.11616/AbantSbe.212.
ISNAD Özcan, Gülsen - Çelenk, SÜLEYMAN. “Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1/14 (Mayıs 2007), 173-190. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.212.
JAMA Özcan G, Çelenk S. Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi. ASBİ. 2007;1:173–190.
MLA Özcan, Gülsen ve SÜLEYMAN Çelenk. “Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 14, 2007, ss. 173-90, doi:10.11616/AbantSbe.212.
Vancouver Özcan G, Çelenk S. Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi. ASBİ. 2007;1(14):173-90.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr