Research Article
BibTex RIS Cite

REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA

Year 2020, Volume: 20 Issue: 1, 147 - 167, 24.03.2020
https://doi.org/10.11616/basbed.v20i53206.641374

Abstract

Çalışmanın amacı, rekabet stratejileri ve girişimsel pazarlamanın firma performansı üzerindeki etkisinin incelenmesi ve rekabet stratejileri ile firma performansı arasındaki ilişkide girişimsel pazarlamanın aracılık rolünün incelenmesidir. Bu çalışmada veri, anket yöntemi ile toplanmıştır. Çalışma Doğu Marmara Bölgesinde (Bolu, Düzce, Sakarya, İzmit, Yalova) faaliyet gösteren 15 veya üstünde çalışan sayısı olan firmalar üzerinde uygulanmıştır. Üç ay içerisinde 300 katılımcıya ulaşılan çalışmada anketler yüz yüze görüşme ile yapılmıştır. Elde edilen veriler regresyon testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan regresyon analizi sonucunda; rekabet stratejileri ve girişimsel pazarlamanın firma performansı üzerinde pozitif yönlü ve istatiksel olarak anlamlı etkisinin olduğu görülmüştür. Buna ek olarak rekabet stratejilerinin firma performansına etkisinin incelendiği modele girişimsel pazarlama dahil edildiğinde söz konusu ilişkide girişimsel pazarlamanın kısmi aracılık etkisi olduğu belirlenmiştir.

References

  • Abell., F. Derenk. (1980). “Defining the Business: The Starting Point of Strategic Planning.” Englewood Cliffs: NJ: Prentice-Hall.
  • Aktan, Coskun Can ve Vural, İstiklal Yaşar (2004). “Rekabet Gücü ve Rekabet Stratejileri”. Ankara: TİSK Yayını.
  • Antonicic, Bostjan ve Hisrich, Robert (2001). “Intrapreneurship Construct Refinement and Cross- Cultural Validation”. Journal of Business Venturing: s.495- 527.
  • Barney, Jay (1991). Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Journal of Management, (17): s.67-83.
  • Barney, Jay (2001). “Is The Resource-Based "view" a Useful Perspective for Strategic Management Research? Yes”. The Academy of Management Review: s.41-56.
  • Becherer, Richard C., Haynes, Paula J. ve Helms, M.Marilyn. (2008). “An Exploratory İnvestigation of Entrepreneurial Marketing in Smes: The İnfluence of the Owner/Operator”. Journal of Business And Entrepreneurship, 20(2): s.1-12.
  • Bulut, Çağrı, Cengiz Yılmaz, Lütfihak Alpkan (2009). “Pazar Oryantasyonu Boyutlarının Firma Performansına Etkileri”. Ege Akademik bakış Dergisi: s.513-538.
  • Bulut, Çağrı, İge Pırnar, Duygu S. Halaç, Ayşenil Duygu Öztürk (2013). “Girişimsel Pazarlamanın Firma Performansına Etkisi”. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi: s.209-232.
  • Chrisman James, Hofer Charles.W. ve Boulton William.R. (1988). “Toward a system for classifying business strategies”. The Academy of Management Review: s.413-428.
  • Collinson, Elaine ve Shaw, Eleanor. (2001). “Entrepreneurial Marketing–A Historical Perspective on Development and Practice”. Management Decision: s.761–766.Dal, Nil Esra ve Dal, Veysel (2016). “Girişimci Pazarlama: Kavramsal Bir Çalışma”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi: s.42-63.
  • Damanpour, Fariborz. (1991). “The Adoption of Technological, Administrative and Ancillary Innovations: Impact of Organizational Factors”. Journal of Management: s.675-688.Eren, Şule, (2014). Güçlendirme ile Nicel İşletme Performansı Arasındaki İlişkide Örgüte Güven ve Duygusal Bağlılığın Aracılık Etkileri. İşletme Araştırmaları Dergisi: s.227-303.
  • Eren, Selim (2013). “Girişimsel Pazarlamanın Firmaların Finansal Performansına Etkisi”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (35): s.97-106.
  • Eren, Selim. Said (2012). Stratejik Esneklik ve Pazar Dinamizminin Girişimsel Pazarlama Odaklılığa Etkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi 7(2): s.101-111.
  • Erkan, İsmail (2012). “Pazarlama Zekası ve Girişimcilik”. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Pazarlama Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Folan, Paul, Browne, Jim, Jagdev, Harinder. (2007). “Performance: Its Meaning and Contend for Today‘s Business Research”. Computer in Industry: s.605-620.
  • Gopalakrishna, Pay, Subramanian, Rathan (2001). “Revisiting the Pure versus Hybrid Dilemma: Porter's Generic Strategies in a Developing Economy”. Journal of Global Marketing: s.61-79.
  • Hagedoorn, John ve Cloodt, Myriam (2003). “Measuring innovative performance: is there an advantage in using multiple indicators?” Research Policy: s.1365-1379.
  • Hamşioğlu, Ahmet (2006). “Değişin İş Dünyasında Girişimci Pazarlama: Türk İlaç Sanayi Uygulamalarının ve Birleştirici Bir Model Çalışmasının Değerlendirilmesi”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Hills, E. Gerald. (1987). Research at the Marketing/Entrepreneurship Interface. IL: University of Illinois: s.219-234.
  • Hills, E. Gerald ve Hultman, M.Claes (2006). “Rencontres in St. Gallen Conference, Understanding the Regulatory Climate For Entrepreneurship And SMEs”. Entrepreneurial Marketing: s.219-234
  • Hills, E. Gerald, Hultman, M.Claes ve Morgan, P. Miles (2008). The Evolution and Development of Entrepreneurial Marketing. Journal of Business Management: s.99-112.
  • Hills, E. Gerald, Hultman, M.Claes , Kraus, Sascha ve Reinhard, Schulte. (2010). History, Theory and Evidence of Entrepreneurial Marketing-An Overview. International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management: s.3-18.
  • Hitt, A. Micheal (1999). “Dynamic Strategic Resources: Development, Diffusion and Integration”. Brilanti Books.
  • Hooley, J. Graham, Greenley, Gordon E.,Cadogan, John (2003). “The Performance Impact of Marketing Resources. Journal of Business Research, 58 (1): s.18-28 .Jaworski, J. Bernard ve Kohli, K. Ajay (1993). “Marketing Orientation: Antecedents and Consequences”. Journal of Marketing, Volume (57): s.53-71.
  • Kaplan, Robert ve Norton, David (1996). “Linking the Balanced Scorecard to Strategy”. California Management Review: s.53-79.
  • Kethüda, Önder (2010). “Satış/Pazarlama Anlayışlarının İşletme Performansına İlgisi”. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Kolabi, Amir Mohammed, Hosseini, Hamid, Mehrabi, Rosa, Salamzadeh, Aidin (2011). “Developing Entrepreneurial Marketing Mix: Case Study of Entrepreneurial Food Enterprises in Iran”. Journal of Knowledge Management, Economics and Information Technology: s.1-17.
  • Lumpkin, G. T. ve Dess, G. Gregory (1996). “Clarifying The Entrepreneurial Orientation Construct and Linking it to Performance”. Academy of Management Review: s.135-172.
  • Marangoz, Mehmet ve Erboy, Nedret (2013). “Pazaralamada Paradigma Değişimi: Girişimci Pazarlama”. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 2(1): s.67-91.
  • Morgan P. Miles ve Jenny Darroch (2006). “Large firms, entrepreneurial marketing processes, and the cycle of competitive advantage”. European Journal of Marketing: s.485-501.
  • Mueller, L. Stephen ve Thomas, S. Anisya. (2001). “Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus of Control and Innovativeness”. Journal of Business Venturing: s.51-75.
  • Narver, C. Jon ve Slater, F. Stanley. (1990). “The Effect of A Market Orientation On Business Profitability”. The Journal of Marketing: s.20-35.
  • Özçelik, Alaz (2016). “Saf ve Karma Rekabet Stratejilerinin Kurum Performansı Üzerinde Etkisi: Türkiye İmalat Sektöründe Bir Araştırma”. Galatasaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Özkan, R. Bilge (2007). “Rekabet Stratejileri ve Örnek Bir Sektör Analizi”. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensititüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Porter, Micheal E. (1991). 1Towards a Dynamic Theory of Strategy”. Strategic Management Journal: s.95-117.
  • Porter, Micheal E. (1980). “Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors”. New York: Free Press.
  • Porter, Micheal E. (1985). “Competitive Advantage, Creating and Sustaining Superior Performance”. The Free Pres.
  • Porter, Micheal E. (1996). “What is Strategy?” Harvard Business Review.
  • Porter, Micheal E. (2003). “Rekabet Stratejisi, Sektör ve Rakip Analizi Teknikleri”. İstanbul: Sistem Yayıncılık Çev: Gülen Ulubilgen.
  • Porter, Micheal E.. (2008). “The Five Competitive Forces That Shape Strategy”. Harvard Business Review: s.25-41.
  • Slater, F. Stanley (1995). “Market Orientation and The Learning Organization”. Journal of Marketing 59: s.63-74.
  • Soytekin, Zehra (1999). “Mermer Sektörünün Rekabet Analizi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Stokes, David (2000). “Entrepreneurial Marketing: A Conceptualisation From of Entrepreneurial Marketing”. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship 1: s.1-16.
  • Sümer, Kerem (2012). “Rekabet Stratejisinin Üretim Stratejisine ve İşletme Performansına Etkisi”. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Teach, Richard ve Morgan, P. Miles. (1997). “The Academic Career Opportunities for Doctoral Students Interested in the Marketing/Entrepreneurship Interface:An Exploratory Study of U.S. Institutions”. Marketing Education Review 7(3): s.23-28.
  • Ülgen, Hayri, Mirze, Kadir (2006). “İsletmelerde Stratejik Yönetim”. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Venkatraman, Natarjan ve Ramanujam, Vasudevan (1987). “Measurement of Business Economic Performance: An Examination of Method Convergence”. Journal of Management: s.109-122.
  • Yamin, Shahid, Gunasekaran, A., Mavondo, Felix T, Sarros, James (1997). “A Study of Competitive Strategy, Organisational Innovation and Organisational Performance Among Australian Manufacturing Companies”. Int. J. Production Economics.
  • Yavuz, Çağla (2010 ). İ”şletmelerde İnavasyon- Performans İlişkisinin İncelenmesine Dönük Bir Çalışma”. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi 5(2): s.144-173.
Year 2020, Volume: 20 Issue: 1, 147 - 167, 24.03.2020
https://doi.org/10.11616/basbed.v20i53206.641374

Abstract

References

  • Abell., F. Derenk. (1980). “Defining the Business: The Starting Point of Strategic Planning.” Englewood Cliffs: NJ: Prentice-Hall.
  • Aktan, Coskun Can ve Vural, İstiklal Yaşar (2004). “Rekabet Gücü ve Rekabet Stratejileri”. Ankara: TİSK Yayını.
  • Antonicic, Bostjan ve Hisrich, Robert (2001). “Intrapreneurship Construct Refinement and Cross- Cultural Validation”. Journal of Business Venturing: s.495- 527.
  • Barney, Jay (1991). Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Journal of Management, (17): s.67-83.
  • Barney, Jay (2001). “Is The Resource-Based "view" a Useful Perspective for Strategic Management Research? Yes”. The Academy of Management Review: s.41-56.
  • Becherer, Richard C., Haynes, Paula J. ve Helms, M.Marilyn. (2008). “An Exploratory İnvestigation of Entrepreneurial Marketing in Smes: The İnfluence of the Owner/Operator”. Journal of Business And Entrepreneurship, 20(2): s.1-12.
  • Bulut, Çağrı, Cengiz Yılmaz, Lütfihak Alpkan (2009). “Pazar Oryantasyonu Boyutlarının Firma Performansına Etkileri”. Ege Akademik bakış Dergisi: s.513-538.
  • Bulut, Çağrı, İge Pırnar, Duygu S. Halaç, Ayşenil Duygu Öztürk (2013). “Girişimsel Pazarlamanın Firma Performansına Etkisi”. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi: s.209-232.
  • Chrisman James, Hofer Charles.W. ve Boulton William.R. (1988). “Toward a system for classifying business strategies”. The Academy of Management Review: s.413-428.
  • Collinson, Elaine ve Shaw, Eleanor. (2001). “Entrepreneurial Marketing–A Historical Perspective on Development and Practice”. Management Decision: s.761–766.Dal, Nil Esra ve Dal, Veysel (2016). “Girişimci Pazarlama: Kavramsal Bir Çalışma”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi: s.42-63.
  • Damanpour, Fariborz. (1991). “The Adoption of Technological, Administrative and Ancillary Innovations: Impact of Organizational Factors”. Journal of Management: s.675-688.Eren, Şule, (2014). Güçlendirme ile Nicel İşletme Performansı Arasındaki İlişkide Örgüte Güven ve Duygusal Bağlılığın Aracılık Etkileri. İşletme Araştırmaları Dergisi: s.227-303.
  • Eren, Selim (2013). “Girişimsel Pazarlamanın Firmaların Finansal Performansına Etkisi”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (35): s.97-106.
  • Eren, Selim. Said (2012). Stratejik Esneklik ve Pazar Dinamizminin Girişimsel Pazarlama Odaklılığa Etkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi 7(2): s.101-111.
  • Erkan, İsmail (2012). “Pazarlama Zekası ve Girişimcilik”. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Pazarlama Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Folan, Paul, Browne, Jim, Jagdev, Harinder. (2007). “Performance: Its Meaning and Contend for Today‘s Business Research”. Computer in Industry: s.605-620.
  • Gopalakrishna, Pay, Subramanian, Rathan (2001). “Revisiting the Pure versus Hybrid Dilemma: Porter's Generic Strategies in a Developing Economy”. Journal of Global Marketing: s.61-79.
  • Hagedoorn, John ve Cloodt, Myriam (2003). “Measuring innovative performance: is there an advantage in using multiple indicators?” Research Policy: s.1365-1379.
  • Hamşioğlu, Ahmet (2006). “Değişin İş Dünyasında Girişimci Pazarlama: Türk İlaç Sanayi Uygulamalarının ve Birleştirici Bir Model Çalışmasının Değerlendirilmesi”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Hills, E. Gerald. (1987). Research at the Marketing/Entrepreneurship Interface. IL: University of Illinois: s.219-234.
  • Hills, E. Gerald ve Hultman, M.Claes (2006). “Rencontres in St. Gallen Conference, Understanding the Regulatory Climate For Entrepreneurship And SMEs”. Entrepreneurial Marketing: s.219-234
  • Hills, E. Gerald, Hultman, M.Claes ve Morgan, P. Miles (2008). The Evolution and Development of Entrepreneurial Marketing. Journal of Business Management: s.99-112.
  • Hills, E. Gerald, Hultman, M.Claes , Kraus, Sascha ve Reinhard, Schulte. (2010). History, Theory and Evidence of Entrepreneurial Marketing-An Overview. International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management: s.3-18.
  • Hitt, A. Micheal (1999). “Dynamic Strategic Resources: Development, Diffusion and Integration”. Brilanti Books.
  • Hooley, J. Graham, Greenley, Gordon E.,Cadogan, John (2003). “The Performance Impact of Marketing Resources. Journal of Business Research, 58 (1): s.18-28 .Jaworski, J. Bernard ve Kohli, K. Ajay (1993). “Marketing Orientation: Antecedents and Consequences”. Journal of Marketing, Volume (57): s.53-71.
  • Kaplan, Robert ve Norton, David (1996). “Linking the Balanced Scorecard to Strategy”. California Management Review: s.53-79.
  • Kethüda, Önder (2010). “Satış/Pazarlama Anlayışlarının İşletme Performansına İlgisi”. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Kolabi, Amir Mohammed, Hosseini, Hamid, Mehrabi, Rosa, Salamzadeh, Aidin (2011). “Developing Entrepreneurial Marketing Mix: Case Study of Entrepreneurial Food Enterprises in Iran”. Journal of Knowledge Management, Economics and Information Technology: s.1-17.
  • Lumpkin, G. T. ve Dess, G. Gregory (1996). “Clarifying The Entrepreneurial Orientation Construct and Linking it to Performance”. Academy of Management Review: s.135-172.
  • Marangoz, Mehmet ve Erboy, Nedret (2013). “Pazaralamada Paradigma Değişimi: Girişimci Pazarlama”. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 2(1): s.67-91.
  • Morgan P. Miles ve Jenny Darroch (2006). “Large firms, entrepreneurial marketing processes, and the cycle of competitive advantage”. European Journal of Marketing: s.485-501.
  • Mueller, L. Stephen ve Thomas, S. Anisya. (2001). “Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus of Control and Innovativeness”. Journal of Business Venturing: s.51-75.
  • Narver, C. Jon ve Slater, F. Stanley. (1990). “The Effect of A Market Orientation On Business Profitability”. The Journal of Marketing: s.20-35.
  • Özçelik, Alaz (2016). “Saf ve Karma Rekabet Stratejilerinin Kurum Performansı Üzerinde Etkisi: Türkiye İmalat Sektöründe Bir Araştırma”. Galatasaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Özkan, R. Bilge (2007). “Rekabet Stratejileri ve Örnek Bir Sektör Analizi”. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensititüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Porter, Micheal E. (1991). 1Towards a Dynamic Theory of Strategy”. Strategic Management Journal: s.95-117.
  • Porter, Micheal E. (1980). “Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors”. New York: Free Press.
  • Porter, Micheal E. (1985). “Competitive Advantage, Creating and Sustaining Superior Performance”. The Free Pres.
  • Porter, Micheal E. (1996). “What is Strategy?” Harvard Business Review.
  • Porter, Micheal E. (2003). “Rekabet Stratejisi, Sektör ve Rakip Analizi Teknikleri”. İstanbul: Sistem Yayıncılık Çev: Gülen Ulubilgen.
  • Porter, Micheal E.. (2008). “The Five Competitive Forces That Shape Strategy”. Harvard Business Review: s.25-41.
  • Slater, F. Stanley (1995). “Market Orientation and The Learning Organization”. Journal of Marketing 59: s.63-74.
  • Soytekin, Zehra (1999). “Mermer Sektörünün Rekabet Analizi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Stokes, David (2000). “Entrepreneurial Marketing: A Conceptualisation From of Entrepreneurial Marketing”. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship 1: s.1-16.
  • Sümer, Kerem (2012). “Rekabet Stratejisinin Üretim Stratejisine ve İşletme Performansına Etkisi”. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Teach, Richard ve Morgan, P. Miles. (1997). “The Academic Career Opportunities for Doctoral Students Interested in the Marketing/Entrepreneurship Interface:An Exploratory Study of U.S. Institutions”. Marketing Education Review 7(3): s.23-28.
  • Ülgen, Hayri, Mirze, Kadir (2006). “İsletmelerde Stratejik Yönetim”. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Venkatraman, Natarjan ve Ramanujam, Vasudevan (1987). “Measurement of Business Economic Performance: An Examination of Method Convergence”. Journal of Management: s.109-122.
  • Yamin, Shahid, Gunasekaran, A., Mavondo, Felix T, Sarros, James (1997). “A Study of Competitive Strategy, Organisational Innovation and Organisational Performance Among Australian Manufacturing Companies”. Int. J. Production Economics.
  • Yavuz, Çağla (2010 ). İ”şletmelerde İnavasyon- Performans İlişkisinin İncelenmesine Dönük Bir Çalışma”. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi 5(2): s.144-173.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Reasearch Articles
Authors

Erdem Terzioğlu 0000-0002-5310-2989

Yusuf Volkan Topuz 0000-0003-4005-2916

Publication Date March 24, 2020
Submission Date November 1, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Terzioğlu, E., & Topuz, Y. V. (2020). REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1), 147-167. https://doi.org/10.11616/basbed.v20i53206.641374
AMA Terzioğlu E, Topuz YV. REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA. ASBİ. March 2020;20(1):147-167. doi:10.11616/basbed.v20i53206.641374
Chicago Terzioğlu, Erdem, and Yusuf Volkan Topuz. “REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 20, no. 1 (March 2020): 147-67. https://doi.org/10.11616/basbed.v20i53206.641374.
EndNote Terzioğlu E, Topuz YV (March 1, 2020) REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 20 1 147–167.
IEEE E. Terzioğlu and Y. V. Topuz, “REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA”, ASBİ, vol. 20, no. 1, pp. 147–167, 2020, doi: 10.11616/basbed.v20i53206.641374.
ISNAD Terzioğlu, Erdem - Topuz, Yusuf Volkan. “REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 20/1 (March 2020), 147-167. https://doi.org/10.11616/basbed.v20i53206.641374.
JAMA Terzioğlu E, Topuz YV. REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA. ASBİ. 2020;20:147–167.
MLA Terzioğlu, Erdem and Yusuf Volkan Topuz. “REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 20, no. 1, 2020, pp. 147-6, doi:10.11616/basbed.v20i53206.641374.
Vancouver Terzioğlu E, Topuz YV. REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA. ASBİ. 2020;20(1):147-6.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr