Research Article
BibTex RIS Cite

Kayıt, Audio ve Dağıtım Teknolojisinin Caz Üzerine Etkileri

Year 2024, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 18, 31.07.2024

Abstract

Bu makale, kayıt ve dinleme teknolojisinin caz müziğinin gelişimi üzerindeki derin etkisini araştırıyor. Fonograf kayıtlarının ilk günlerinden dijital yayın platformları çağına kadar, teknolojik gelişmeler cazın bir sanat formu olarak yayılmasında ve korunmasında çok önemli bir rol oynamıştır. Kayıt teknolojisi, müzisyenlerin performanslarını artan bir sadakat ve erişilebilirlikle kaydetmelerini sağlayarak caz sanatçılarının daha geniş kitlelere ulaşmasına ve yenilikçi müzikal ifadelerini gelecek nesiller için belgelemelerine olanak tanımıştır. Dahası, kulaklıkların, hi-fi sistemlerinin ve taşınabilir müzik çalarların ortaya çıkışı, dinleyicilerin caz kayıtlarını deneyimleme ve bunlarla etkileşime geçme biçimlerini dönüştürmüş, dinleme alışkanlıklarını şekillendirmiş ve müzisyenlerin yaratıcı süreçlerini etkilemiştir. Tarihsel dönüm noktalarının ve örnek olayların kapsamlı bir incelemesi yoluyla, bu makale kayıt ve dinleme teknolojisinin caz müziğinin evrimine nasıl katkıda bulunduğuna, sanatsal deneyselliği, iş birliğini ve kültürler arası alışverişi nasıl teşvik ettiğine ışık tutuyor. Nihayetinde bu keşif, caz müziğinin sürekli gelişen ortamında teknoloji ve yaratıcılık arasındaki karmaşık ilişkinin altını çiziyor.

References

  • Akıncı, Ş. (2021). Öteki Caz, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Attali, J. (2014). Gürültüden Müziğe, çev.: Gülüş Gülcügil Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Y ayınları.
  • Baudrillard, J. (2003). Simülakr ve Simülasyon, çev.: Oğuz Adanır, Ankara: Doğu Batı Y ayınları.
  • Berendt, J. E. (2003). Caz Kitabı, çev.: Neşe Ozan, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bohlman, P. V. (2003). Music and Culture Historiographies of Disjuncture, The Cultural Study of Music: A Critical Introduction, pp. 49-51, ed.: Martin Clayton, Trevor Herbert & Richard Middleton, New York & London: Routledge Publishing.
  • Burns, K. (2001). Jazz, Television Documentary Miniseries (Film). Florentine Films, Washington.
  • Byrne, D. (2013). How Music Works, Edinburgh: Canongate Books.
  • Harker, B. (1997). "Telling A Story": Louis Armstrong and Coherence in Early Jazz, Current Musicology, Vol. 63, pp. 46-83, Newyork: Columbia Universtiy Press.
  • Ingarden, R. (1986). The Work of Music: and the problem of its identitiy, Berkeley: University of California Press.
  • Katz, M. (2010). Capturing Sound: How Technology Changed Music, Berkeley: University of California Press.
  • Marshall, J. W. (2014). Jazz and the Art of Recording, Current Research in Jazz, Vol. 6, pp. 69-85, Washington: University of the District of Columbia.
  • Rolf, J. (2007). The Definitive Illustrated Encyvlopedia-Jazz and Blues, London: StarFire Books.
  • Simons, E. N. (1924). Gramomania. The Gramophone, Vol 2, pp. 89-90, London: MA Education & Music.
  • Small, C. (1998). Musicking: The Meanings of Performing and Listening, Middletown: Wesleyan University Press.
  • Straw, W. (1991). Systems of articulation, logics of change: Communities and scenes in popular music. Cultural Studies, Vol. 5(3), pp. 368–388, London: Taylor & Francis Publishing.
  • Tamer, Y. B. (2023). Mikrofonlar, Yayımlanmamış Ders Notları.
  • Troupe, M. D. (2014). Miles Davis-Otobiyografi, çev.: Avi Pardo, İstanbul: Encore Yayınları.
Year 2024, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 18, 31.07.2024

Abstract

References

  • Akıncı, Ş. (2021). Öteki Caz, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Attali, J. (2014). Gürültüden Müziğe, çev.: Gülüş Gülcügil Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Y ayınları.
  • Baudrillard, J. (2003). Simülakr ve Simülasyon, çev.: Oğuz Adanır, Ankara: Doğu Batı Y ayınları.
  • Berendt, J. E. (2003). Caz Kitabı, çev.: Neşe Ozan, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bohlman, P. V. (2003). Music and Culture Historiographies of Disjuncture, The Cultural Study of Music: A Critical Introduction, pp. 49-51, ed.: Martin Clayton, Trevor Herbert & Richard Middleton, New York & London: Routledge Publishing.
  • Burns, K. (2001). Jazz, Television Documentary Miniseries (Film). Florentine Films, Washington.
  • Byrne, D. (2013). How Music Works, Edinburgh: Canongate Books.
  • Harker, B. (1997). "Telling A Story": Louis Armstrong and Coherence in Early Jazz, Current Musicology, Vol. 63, pp. 46-83, Newyork: Columbia Universtiy Press.
  • Ingarden, R. (1986). The Work of Music: and the problem of its identitiy, Berkeley: University of California Press.
  • Katz, M. (2010). Capturing Sound: How Technology Changed Music, Berkeley: University of California Press.
  • Marshall, J. W. (2014). Jazz and the Art of Recording, Current Research in Jazz, Vol. 6, pp. 69-85, Washington: University of the District of Columbia.
  • Rolf, J. (2007). The Definitive Illustrated Encyvlopedia-Jazz and Blues, London: StarFire Books.
  • Simons, E. N. (1924). Gramomania. The Gramophone, Vol 2, pp. 89-90, London: MA Education & Music.
  • Small, C. (1998). Musicking: The Meanings of Performing and Listening, Middletown: Wesleyan University Press.
  • Straw, W. (1991). Systems of articulation, logics of change: Communities and scenes in popular music. Cultural Studies, Vol. 5(3), pp. 368–388, London: Taylor & Francis Publishing.
  • Tamer, Y. B. (2023). Mikrofonlar, Yayımlanmamış Ders Notları.
  • Troupe, M. D. (2014). Miles Davis-Otobiyografi, çev.: Avi Pardo, İstanbul: Encore Yayınları.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music Technology and Recording, Music (Other)
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

İbrahim Şevket Akıncı 0009-0002-9810-8417

Publication Date July 31, 2024
Submission Date April 18, 2024
Acceptance Date July 19, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Akıncı, İ. Ş. (2024). Kayıt, Audio ve Dağıtım Teknolojisinin Caz Üzerine Etkileri. BAU ART Sanat Dergisi, 2(1), 1-18.