Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul matematik derslerinde dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri

Yıl 2019, , 364 - 377, 15.03.2019
https://doi.org/10.25092/baunfbed.548536

Öz

Teknolojinin matematik derslerinde kullanılmaya başlanmasıyla birlikte dinamik geometri yazılımlarının matematik eğitimindeki  önemi artmıştır. Bu çalışmada dinamik geometri yazılımlarından Geometr’s Sketchpad’in (GSP) matematik derslerinde kullanılmasının öğrenciler üzerinde etkisi araştırılmıştır.  Çalışma Marmara bölgesinde yer alana bir ilçede bir ortaokulda yürütülmüştür. Geometer’s Sketchpad yazılımı ile tasarlanan  etkinlikler, açık uçlu sorulardan oluşan çalışma yaprakları ile desteklenerek ortaokul 7. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır.  Etkinlik uygulandıktan sonra  bu öğrencilerden 8 tanesi ile görüşme gerçekleştirilmiş ve görüşmede 7 tane açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Öğrencilere matematik derslerinde Geometer’s  Sketchpad yazılımı kullanımı ile ilgili görüşleri sorulmuştur. Öğrencilerin görüşlerinden elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma bulgularına  göre Geometr’s Sketchpad kullanımının öğrencilerin matematik  dersine yönelik görüşlerini olumlu yönde değiştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışma sonuçlarına gore matematik dersinde Geometer’s Sketchpad yazılımının kullanımı öğrencilerin geometrik kavramları öğrenmesini kolaylaştırmış ve öğrenilen kavramların kalıcılığı artırmıştır.

Kaynakça

  • Güven, B., & Karataş, İ., Dinamik geometri yazılımı cabrı ile geometri öğrenme: öğrenci görüşleri, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 67-78, (2003).
  • Tezci, E., Öğretmenlerin bit entegrasyon yaklaşımlarının ölçülmesine yönelik ölçek geliştirme, Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 975-992, (2016).
  • Güven, B., & Karataş, İ., Dinamik geometri yazılımı cabri ile oluşturmacı öğrenme ortamı tasarımı: bir model, İlköğretim-Online, 4(1), 62-72, (2005).
  • Vatansever, S. İlköğretim 7. sınıf geometri konularını dinamik geometri yazılımı geometer’s sketchpad ile öğrenmenin başarıya ve kalıcılığa etkisi ve öğrenci görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, (2007).
  • Genç, G, & Öksüz, C., Dinamik matematik yazılımı ile 5. sınıf çokgenler ve dörtgenler konularının öğretilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1551-1566, (2015).
  • Delice, A.& Karaaslan, G., Dinamik geometri yazılımları ile çokgenler konusunda hazırlanan etkinliklerin öğrenci performansı ve öğretmen görüşlerine yansıması, Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi. 3, 133-148, (2015).
  • Kutluca, T., & Birgin, O., Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 81-97, (2007).
  • Yılmaz, M., Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 155-167, (2007).
  • Steketee, S. (2009). Comparison of Sketchpad And Geogebra. Key Curriculum Press. Retrieved from http://www.keypress.com/documents/GSP5/Detailed_Comparison_of_Sketchpad_and_GeoGebra.pdf
  • Keşan, C., Vatansever, S., & Kaya, D., Student Opinions about Learning Primary 7th Grade Geometry Subjects with Geometer’s Sketchpad. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 273-282, (2012).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık, (2011).
  • Zengin, Y., & Kutluca, T., (September, 2011). Prospectives Mathematics Teachers’ Viesw on the Use of Geogebra in Secondary Mathematics Curriculum. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Turkey.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller için İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, Epsilon Yayınevi, İstanbul, (2001).
  • Bassey, M. Case study research in educational setttigs, Buckingham: Open University Press, (1999),
  • Şencan, H., Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenirlik ve Geçerlilik, Ankara: Seçkin Yayıncılık, (2005).
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook, (2 nded). Thousand Oaks, CA: Sage, (1994).
  • Hannafin, R. D., Burruss, J. D., & Little, C., Learning with dynamic geometry programs: perspectives of teachers and learners, The Journal of Educational Research, 94(3), 132-144, (2001).
  • Bintaş, J., & Bağcıvan, B., İlköğretim yedinci sınıfta bilgisayar destekli geometri öğretimi, Hasan Ali Yücel Eğilim Fakültesi Dergisi, 1(7), 33-45, (2007).

Students’ views towards using the dynamic software Geometer’s Sketchpad in middle school mathematics classrooms

Yıl 2019, , 364 - 377, 15.03.2019
https://doi.org/10.25092/baunfbed.548536

Öz

The importance of dynamic geometry software has been increased in mathematics education by means of using technology in mathematics classes. This study was conducted in a middle school in Mustafakemalpasa in Bursa. The effects of using the dynamic software Geometer’s Sketchpad (GSP) on middle school students in mathematics classes was searched in this study. The worksheets including the open ended questions, filling in the blank parts and the activities which were designed by GSP software were used during the lessons. At the end of the lessons, the interview which includes seven open ended questions was carried out with eight middle school students. The students were asked their opinions about using GSP in their mathematics classes.Content analyses method was used to analyze the qualitative data which was obtained from interviews. The result of the analysis indicates that at the end of the lessons students' views about learning mathematics are changed positively by virtue of using GSP. Furthermore using GSP in mathematics classes facilitates the students’ learning of geometry concepts and improves the retention of learned concepts.

Kaynakça

  • Güven, B., & Karataş, İ., Dinamik geometri yazılımı cabrı ile geometri öğrenme: öğrenci görüşleri, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 67-78, (2003).
  • Tezci, E., Öğretmenlerin bit entegrasyon yaklaşımlarının ölçülmesine yönelik ölçek geliştirme, Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 975-992, (2016).
  • Güven, B., & Karataş, İ., Dinamik geometri yazılımı cabri ile oluşturmacı öğrenme ortamı tasarımı: bir model, İlköğretim-Online, 4(1), 62-72, (2005).
  • Vatansever, S. İlköğretim 7. sınıf geometri konularını dinamik geometri yazılımı geometer’s sketchpad ile öğrenmenin başarıya ve kalıcılığa etkisi ve öğrenci görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, (2007).
  • Genç, G, & Öksüz, C., Dinamik matematik yazılımı ile 5. sınıf çokgenler ve dörtgenler konularının öğretilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1551-1566, (2015).
  • Delice, A.& Karaaslan, G., Dinamik geometri yazılımları ile çokgenler konusunda hazırlanan etkinliklerin öğrenci performansı ve öğretmen görüşlerine yansıması, Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi. 3, 133-148, (2015).
  • Kutluca, T., & Birgin, O., Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 81-97, (2007).
  • Yılmaz, M., Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 155-167, (2007).
  • Steketee, S. (2009). Comparison of Sketchpad And Geogebra. Key Curriculum Press. Retrieved from http://www.keypress.com/documents/GSP5/Detailed_Comparison_of_Sketchpad_and_GeoGebra.pdf
  • Keşan, C., Vatansever, S., & Kaya, D., Student Opinions about Learning Primary 7th Grade Geometry Subjects with Geometer’s Sketchpad. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 273-282, (2012).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık, (2011).
  • Zengin, Y., & Kutluca, T., (September, 2011). Prospectives Mathematics Teachers’ Viesw on the Use of Geogebra in Secondary Mathematics Curriculum. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Turkey.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller için İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, Epsilon Yayınevi, İstanbul, (2001).
  • Bassey, M. Case study research in educational setttigs, Buckingham: Open University Press, (1999),
  • Şencan, H., Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenirlik ve Geçerlilik, Ankara: Seçkin Yayıncılık, (2005).
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook, (2 nded). Thousand Oaks, CA: Sage, (1994).
  • Hannafin, R. D., Burruss, J. D., & Little, C., Learning with dynamic geometry programs: perspectives of teachers and learners, The Journal of Educational Research, 94(3), 132-144, (2001).
  • Bintaş, J., & Bağcıvan, B., İlköğretim yedinci sınıfta bilgisayar destekli geometri öğretimi, Hasan Ali Yücel Eğilim Fakültesi Dergisi, 1(7), 33-45, (2007).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kevser Erdener Bu kişi benim 0000-0002-3829-1240

Hülya Gür 0000-0001-8479-8811

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 10 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Erdener, K., & Gür, H. (2019). Ortaokul matematik derslerinde dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 21(1), 364-377. https://doi.org/10.25092/baunfbed.548536
AMA Erdener K, Gür H. Ortaokul matematik derslerinde dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. Mart 2019;21(1):364-377. doi:10.25092/baunfbed.548536
Chicago Erdener, Kevser, ve Hülya Gür. “Ortaokul Matematik Derslerinde Dinamik Geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad kullanımı Ile Ilgili öğrenci görüşleri”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 21, sy. 1 (Mart 2019): 364-77. https://doi.org/10.25092/baunfbed.548536.
EndNote Erdener K, Gür H (01 Mart 2019) Ortaokul matematik derslerinde dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 21 1 364–377.
IEEE K. Erdener ve H. Gür, “Ortaokul matematik derslerinde dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri”, BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi, c. 21, sy. 1, ss. 364–377, 2019, doi: 10.25092/baunfbed.548536.
ISNAD Erdener, Kevser - Gür, Hülya. “Ortaokul Matematik Derslerinde Dinamik Geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad kullanımı Ile Ilgili öğrenci görüşleri”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 21/1 (Mart 2019), 364-377. https://doi.org/10.25092/baunfbed.548536.
JAMA Erdener K, Gür H. Ortaokul matematik derslerinde dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2019;21:364–377.
MLA Erdener, Kevser ve Hülya Gür. “Ortaokul Matematik Derslerinde Dinamik Geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad kullanımı Ile Ilgili öğrenci görüşleri”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 21, sy. 1, 2019, ss. 364-77, doi:10.25092/baunfbed.548536.
Vancouver Erdener K, Gür H. Ortaokul matematik derslerinde dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2019;21(1):364-77.