BibTex RIS Kaynak Göster

Çanakkale Boğazı'nda Karaya Oturmayla Sonuçlanan Gemi Kazaları

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 38 - 50, 01.12.2015

Öz

Mülga Denizcilik Müsteşarlığı Ana Arama Kurtarma Merkezinden alınan bilgiler doğrultusunda 2000 ile 2011 yılları arasında Türk karasularında meydana gelen 1369 gemi kaynaklı kazanın 117 adedi Çanakkale Boğazı sınırları içerisinde meydana gelmiştir. Bu kazaların 62 adedi karaya oturma kazası olarak tespit edilmiştir. Bu çalışmada Çanakkale Boğazında meydana gelen gemi kaynaklı kazalardan karaya oturma kazaları istatistiksel olarak incelenmektedir. Hata ağacı analizi yapılarak, karaya oturma kazalarına ilişkin etkenler incelenmiştir

Kaynakça

  • 1]. DPT, Denizyolu ulaşımı özel ihtisas komisyonu raporu, TC Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, Ankara, (2007).
  • [2]. Nas, S., İzmir Körfezi deniz ulaştırma emniyeti ve Yenikale Geçidi karaya oturma kazalarının analizi, 13, 1.
  • [3]. Problem of the regional seas, Proceedings of International, TÜDAV, 89-90, İstanbul, (2001).
  • [4]. Webster, W. C., Shiphandling simulation: application to waterway design, National Research Council, Committee on Assessment of Shiphandling Simulation, (1992).
  • [5]. Poyraz Ö. 1998. “Gemi Kazalarından Doğan Krizlerin Kıyısal Yönetimi ve Türk Boğazları”, İ.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • [6]. Koldemir, B. 2004. ‘Kaza Kara Noktaları; İstanbul Boğazı’ndaki Deniz Kazaları İçin Bir Uygulama’, Trafik ve Yol Güvenliği II. Uluslararası Kongresi, Gazi Üniversitesi, 5-7 Mayıs 2004, Ankara
  • [7]. Tatlisuoglu, M., Çanakkale Boğazı deniz kazaları ve çevreye olan etkisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, İstanbul, (2008).
  • [8]. Seber, V., İs sağlığı ve güvenliğinde risk analizleri nasıl yapılır?, Elektrik Mühendisliği Dergisi, 445, (2012).
  • [9]. Contini, S. ve Matuzas, V., New methods to determine the importance measures of initiating and enabling events in fault tree analysis, Reliability Engineering and System Safety, 96, 775-784, (2011).
  • [10]. Mentes, A. ve Helvacioglu, I. H., An application of fuzzy fault tree analysis for spread mooring systems, Ocean Engineering, 38, 285-294, (2011).
  • [11]. Zegear, D. A., Accident investigation, Safety Manual, (1991).
  • [12]. Celik, M., Lavasani, S. M. ve Wang, J., A risk-based modelling approach to enhance shipping accident investigation, Safety Science, 48, 18-27, (2010).
  • [13]. Özçayır, Z. O., Practical implication of port state control: the contractual effect of port state control detentions, E. E. Port State Control, 520-521, (2004).
  • [14]. Miles, J., & Banyard, P. “Understanding and using statistics in psychology: a practical introduction.” Sage. (2007)

Ship Grounding Accidents in Canakkale Strait

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 38 - 50, 01.12.2015

Öz

According to the data received from Mülga Former Turkish Maritime Administration, 117 of 1369 ship accidents in Turkish territory between 2000 and 2011 were occured in Strait of Dardanel. It is inspected that 62 of them are grounding accidents. In this study, the grounding accidents occured in Strait of Dardanel are examined statistically. The reasons of grounding accidents were established and analyzed through fault tree analysis technique

Kaynakça

  • 1]. DPT, Denizyolu ulaşımı özel ihtisas komisyonu raporu, TC Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, Ankara, (2007).
  • [2]. Nas, S., İzmir Körfezi deniz ulaştırma emniyeti ve Yenikale Geçidi karaya oturma kazalarının analizi, 13, 1.
  • [3]. Problem of the regional seas, Proceedings of International, TÜDAV, 89-90, İstanbul, (2001).
  • [4]. Webster, W. C., Shiphandling simulation: application to waterway design, National Research Council, Committee on Assessment of Shiphandling Simulation, (1992).
  • [5]. Poyraz Ö. 1998. “Gemi Kazalarından Doğan Krizlerin Kıyısal Yönetimi ve Türk Boğazları”, İ.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • [6]. Koldemir, B. 2004. ‘Kaza Kara Noktaları; İstanbul Boğazı’ndaki Deniz Kazaları İçin Bir Uygulama’, Trafik ve Yol Güvenliği II. Uluslararası Kongresi, Gazi Üniversitesi, 5-7 Mayıs 2004, Ankara
  • [7]. Tatlisuoglu, M., Çanakkale Boğazı deniz kazaları ve çevreye olan etkisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, İstanbul, (2008).
  • [8]. Seber, V., İs sağlığı ve güvenliğinde risk analizleri nasıl yapılır?, Elektrik Mühendisliği Dergisi, 445, (2012).
  • [9]. Contini, S. ve Matuzas, V., New methods to determine the importance measures of initiating and enabling events in fault tree analysis, Reliability Engineering and System Safety, 96, 775-784, (2011).
  • [10]. Mentes, A. ve Helvacioglu, I. H., An application of fuzzy fault tree analysis for spread mooring systems, Ocean Engineering, 38, 285-294, (2011).
  • [11]. Zegear, D. A., Accident investigation, Safety Manual, (1991).
  • [12]. Celik, M., Lavasani, S. M. ve Wang, J., A risk-based modelling approach to enhance shipping accident investigation, Safety Science, 48, 18-27, (2010).
  • [13]. Özçayır, Z. O., Practical implication of port state control: the contractual effect of port state control detentions, E. E. Port State Control, 520-521, (2004).
  • [14]. Miles, J., & Banyard, P. “Understanding and using statistics in psychology: a practical introduction.” Sage. (2007)
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22CV34BS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Alper Kılıç Bu kişi benim

Hüseyin Tolga Sanal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, A., & Sanal, H. T. (2015). Çanakkale Boğazı’nda Karaya Oturmayla Sonuçlanan Gemi Kazaları. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(2), 38-50.
AMA Kılıç A, Sanal HT. Çanakkale Boğazı’nda Karaya Oturmayla Sonuçlanan Gemi Kazaları. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. Aralık 2015;17(2):38-50.
Chicago Kılıç, Alper, ve Hüseyin Tolga Sanal. “Çanakkale Boğazı’nda Karaya Oturmayla Sonuçlanan Gemi Kazaları”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17, sy. 2 (Aralık 2015): 38-50.
EndNote Kılıç A, Sanal HT (01 Aralık 2015) Çanakkale Boğazı’nda Karaya Oturmayla Sonuçlanan Gemi Kazaları. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17 2 38–50.
IEEE A. Kılıç ve H. T. Sanal, “Çanakkale Boğazı’nda Karaya Oturmayla Sonuçlanan Gemi Kazaları”, BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi, c. 17, sy. 2, ss. 38–50, 2015.
ISNAD Kılıç, Alper - Sanal, Hüseyin Tolga. “Çanakkale Boğazı’nda Karaya Oturmayla Sonuçlanan Gemi Kazaları”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17/2 (Aralık 2015), 38-50.
JAMA Kılıç A, Sanal HT. Çanakkale Boğazı’nda Karaya Oturmayla Sonuçlanan Gemi Kazaları. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2015;17:38–50.
MLA Kılıç, Alper ve Hüseyin Tolga Sanal. “Çanakkale Boğazı’nda Karaya Oturmayla Sonuçlanan Gemi Kazaları”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 17, sy. 2, 2015, ss. 38-50.
Vancouver Kılıç A, Sanal HT. Çanakkale Boğazı’nda Karaya Oturmayla Sonuçlanan Gemi Kazaları. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2015;17(2):38-50.