Bu çalışmada, 6/4 geleneksel bir anahtarlamalı relüktans motorun (ARM) rotor geometrisi değiştirilerek endüktans, üretilen ani ve ortalama tork ile hava aralığı gücü gibi elektrik ve manyetik büyüklükleri analitik metotla elde edilmiş; bulunan sonuçlar sonlu elemanlar yöntemiyle tahmin edilerek karşılaştırılmıştır. Rotorun kutup köşelerinin kesik olduğu, rotorun çarpıtıldığı, kutup yayı genişliğinin statorunkinden büyük ve küçük olduğu, hava aralığının değişken olduğu beş farklı rotor yapısındaki modeller geliştirilerek AR motoru tasarlanmıştır. Bu makale, farklı rotor geometrili olarak tasarlanan bu modellerdeki standart rotor profilinde yapılan basit değişimlerin, endüktans, üretilen ani mil torku, ortalama tork ve hava aralığı gücü ile ilişkisi incelenmektedir
In this study, rotor geometries of traditional switched reluctance motor (SRM) have been modified and electrical and magnetic quantities (inductance, generated instantaneous and average torques, air gap power) of the 6/4 SRM’s obtained from analytical and predicted by finite element method (Ansoft Maxwell 3D) have been compared. Different rotor pole geometry like chamfering and skewing of the rotor pole and air gapping between the tooth have been caused to obtain five type of designing models. This paper examines effects on the rotor torque that simple variations of the standard pole face profile could have, basically from an elementary viewpoint of how the modified profiles affect the phase inductance and produced instantaneous shaft torque, relationship of average torque and air-gap power
Diğer ID | JA22DH64CU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1 |