Bu çalışmada mimari tasarım firmalarının müşteri yönlülüğü incelenmiştir.
Çalışma kapsamında, kuramsal bir model geliştirilmiştir. Bu kuramsal model, (1)
müşteri memnuniyetlerinin belirlenmesinde kalite beklentisi, kalite algısı,
değer algısının etkisinin olduğunu, (2) müşteri memnuniyetinin müşteri
sadakatini etkilediğini önermektedir. Kuramsal
modelin ileri sürdüğü önermeler, inşaat sektöründe faaliyet gösteren 143
yüklenici firmaya yapılan anket çalışmasıyla ampirik olarak test edilmiştir.
Kuramsal modelin değişkenlerinin test edilmesi için yapısal denklem modeli kullanılmıştır.
In this study, the
customer orientation of architectural design firms is examined. A conceptual
model is developed. These conceptual models proposes that (1) customer
satisfaction is determined by quality expectations, perceived quality and perceived
value, (2) there is a relationship between customer satisfaction and customer loyalty.
These propositions were empirical tested by a survey of 143 contractors. Structural
equation modeling was used to estimate the parameters of conceptual model. The
research findings reveal that perceived quality and perceived value positively
affect. On the other hand, quality expectations negatively affect customer
satisfaction. In conclusion, it has been determined that there is a positive
relationship between customer satisfaction and customer loyalty
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |