Bu araştırmanın amacı, Web of Science veri tabanında eğitimde dijital öyküleme kullanımına ilişkin yayınlanmış çalışmaların bibliyometrik analizini yapmaktır. Araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Web of Science veri tabanında belirli sınırlamalar yapılarak txt dosyası oluşturulmuştur. İstatistik programı olan R - Studio içerisindeki bibliyometrix paketi kullanılarak analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, konuya ilişkin ilk yayının 2005 yılında yapıldığı, en fazla atıfta alan yazar Robin, B., ve en fazla yayın yapan yazar ise 7 çalışma ile Gachago D. olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Konu ile ilişkin olarak makalelerin yayınlandığı ilk 3 dergi ise “Dijital Education Review”, “Educational Media International” ve “Art and Humanities in Higher Education” olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Konuya ilişkin güncel kelimeler; bilgi, çok modluluk, araç, öğretmenler, okuryazarlık, İngilizce, öğrenme-motivasyon, eğitim, öğrenciler, teknoloji, çoklu okuryazarlık, proje, okul, deneyimler, etki, beceriler ve çocuklar odağında gerçekleştiği sonucuna ulaşılmıştır. Konu ile ilgili yapılan çalışmalarda en çok kullanılan kelime “teknoloji” dir. Daha sonra eğitim ve öğrenci, okul, İngilizce, öğretmen, dil, sınıf gibi kelimelerin çalışmalarda kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma her yönüyle benzer çalışma yapmayı planlayan araştırmacılar için rehber olacağı düşünülmektedir.
Bu araştırmanın amacı, Web of Science veri tabanında eğitimde dijital öyküleme kullanımına ilişkin yayınlanmış çalışmaların bibliyometrik analizini yapmaktır. Araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Web of Science veri tabanında belirli sınırlamalar yapılarak txt dosyası oluşturulmuştur. İstatistik programı olan R - Studio içerisindeki bibliyometrix paketi kullanılarak analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, konuya ilişkin ilk yayının 2005 yılında yapıldığı, en fazla atıfta alan yazar Robin, B., ve en fazla yayın yapan yazar ise 7 çalışma ile Gachago D. olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Konu ile ilişkin olarak makalelerin yayınlandığı ilk 3 dergi ise “Dijital Education Review”, “Educational Media International” ve “Art and Humanities in Higher Education” olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Konuya ilişkin güncel kelimeler; bilgi, çok modluluk, araç, öğretmenler, okuryazarlık, İngilizce, öğrenme-motivasyon, eğitim, öğrenciler, teknoloji, çoklu okuryazarlık, proje, okul, deneyimler, etki, beceriler ve çocuklar odağında gerçekleştiği sonucuna ulaşılmıştır. Konu ile ilgili yapılan çalışmalarda en çok kullanılan kelime “teknoloji” dir. Daha sonra eğitim ve öğrenci, okul, İngilizce, öğretmen, dil, sınıf gibi kelimelerin çalışmalarda kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma her yönüyle benzer çalışma yapmayı planlayan araştırmacılar için rehber olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Early Pub Date | June 23, 2023 |
Publication Date | June 23, 2023 |
Submission Date | February 6, 2022 |
Acceptance Date | June 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
BAUNSOBED