Periyodik bakım, motorlu araçların belli aralıklarla
kontrol, ayar ve değiştirme işlemlerinin gerçekleştirilmesi işlemidir ve aracın
performansı açısından büyük önem arz etmektedir. Periyodik bakımların zamanında
yapılması aracın daha uzun ömürlü olmasını, yakıt tasarrufunu ve daha güvenli
bir şekilde çalışmasını sağlamaktadır.
Kırgızistan’da sıfır araç satışından çok, ikinci el
pazarının yoğunlukta olması araç parkının ortalama yaşını yükseltmekte, bu
durum bakım ve servis hizmetlerini daha önemli hale getirmektedir. Otomobil
sahiplerinin araç bakım alışkanlıklarını ölçmeye yönelik herhangi bir
çalışmanın Kırgızistan’da yapılmamış olması bu çalışmanın özgünlüğünü ortaya
koymaktadır. Araştırmada Bişkek’teki araç sahiplerinin servis alışkanlıkları farklı
bölge, yaş, eğitim ve meslek gruplarından oluşan bir örnek grup üzerinde
uygulanan anket çalışması ile irdelenmiştir. Veri analizinde multinominal
lojistik regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda düşük gelire
sahip olan anketörlerin otomobillerini daha erken zamanlarda bakım yaptırdığı,
çevreye salınan emisyon gazlar hakkında bilgilerinin olduğu ve yoğun olarak
Japon araçlarının kullanıldığı tespit edilmiştir.
Periodic maintenance is the
process of controlling, adjusting and changing motors at certain intervals and
is of great importance for the performance of the vehicle. The timely
maintenance of the periodic maintenance ensures that the vehicle has a longer
life, saves fuel and works more safely.
In Kyrgyzstan, second hand car market is
more intensive than new car sales. As a result, the average age of the car in
use increases, making maintenance and service more important. The fact that no
studies were conducted in Kyrgyzstan to measure the car maintenance habits of
car owners reveals the originality of this work. In the study, service habits
of car owners in Bishkek were examined by a survey study on a sample group
consisting of different regions, ages, education and occupation groups.
Multinominal logistic regression analysis was used for data analysis. As a
result of the research, it was determined that the interviewers having low
income have their cars serviced earlier, informed about the emission of gases
to the environment, and uses Japanese vehicles intensively.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Economic and Administrative Sciences |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Submission Date | September 4, 2018 |
Acceptance Date | May 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
BAUNSOBED