Araştırma makalesi yazmak İngiliz Dili Eğitimi okuyan öğrencilerin üniversite eğitimleri ve gelecekteki akademik kariyerleri boyunca zorluk yaşayabilecekleri alanlardan biridir. Bu çalışma İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerinin araştırma makalesi yazmakla nasıl başa çıktıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Cinsiyet, Araştırma Yöntemleri dersi ve öğrencilerin kaçıncı sınıf oldukları bu araştırmanın bağımsız değişkenleri olarak seçilmiştir. Veriler Köksal ve Razı 2011 ’dan uyarlanan bir anket yoluyla toplanmış ve Burdur’da bir devlet üniversitesi olan Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde İngiliz Dili Eğitimi bölümünde okuyan 117 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışma sonuçları gösteriyor ki öğrenciler en çok akademik yazımdaki tecrübe yetersizliği, eleştirel okuma eksikliği, kaynak kullanma ve yazma konusunda doğuştan yetenekli olma konularında sorun yaşamaktadırlar. Ayrıca, bulgular gösteriyor ki yazma zorlukları açısından kız ve erkek öğrenciler arasında herhangi bir anlamlı fark yoktur. Aynı zamanda, sonuçlara göre, Araştırma Yöntemleri dersi alan ve almayan öğrenciler arasında da istatiksel olarak anlamlı bir fark yoktur. Sonuçlar öğrencilerin kaçıncı sınıf olduğunun da herhangi bir fark yaratmadığını ortaya koymuştur. Bunların dışında, araştırmanın sonuçları, öğrencilerin yazma beceri düzeyleri bakımından, sadece İngilizcesini ‘mükemmel’ olarak tanımlayan ve İngilizcesini ‘kötü’ olarak tanımlayan öğrenciler arasında bir fark olduğunu ortaya koymaktadır
Writing a research paper is one of the areas that ELT students have difficulty throughout their university education and future academic career. The aim of the present study is to investigate how ELT students tussle with research paper writing. Gender, research methods course and students’ years of studying are chosen to be independent variables for this study. Data was collected through a survey questionnaire adapted from Köksal and Razı 2011 and conducted on 117 students studying English Language Teaching at Mehmet Akif Ersoy University, which is a state university in Burdur. The study results reveal that, students have problems most in lacking experience in scholarly writing, lack of critical reading skills, referencing and being talented or gifted. Also, the findings show that there is no significant difference between male and female students in terms of the writing difficulties they experience. Moreover, according to the results, there is no significant difference between students who took research methods/skills course and students who did not. The results did not reveal any significant difference with respect to the students’ years of studying, either. Also, with respect to students’ level of writing skills the study reveals that there is a significant difference between students who defined their English as ‘excellent’ and those regarding their English as ‘bad’
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Foreign Languages |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Submission Date | June 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
BAUNSOBED