Ahmet Mithat, devrinin birçok özelliğini eserlerine taşıdığı gibi, kendi kişiliğini, hayat hikâyesini de eserlerinde sergiler, kimi zaman da bizzat romanın kahramanı olarak metnin içerisinde yerini alır. “Müşahedat” romanında Ahmet Mithat Efendi, sadece romanın yazarı olarak değil aynı zamanda romanın da kahramanıdır. Kendi yazılma hikâyesini anlatan bu roman, postmodern bir roman olarak da değerlendirmiştir.1 Hikmet-i Peder ise pedagojik bir eser olarak bilinse de, Fazıl Gökçek’in, eserle ilgili yaptığı değerlendirme Hikmet-i Peder’in roman olduğunu ortaya koymaktadır.Bu makalede de, biyografi ve kurgu bağlamında yukarıda söz edilen iki romandan hareketle Ahmet Mithat Efendi’nin biyografisiyle roman kahramanı olan Ahmet Mithat Efendi’nin birbirine benzediği noktalar ortaya konulmaya çalışılacaktır.
Ahmet Mithat, as it carries many features of the transfer of the works, his personality, his life story also exhibits the works; sometimes it takes place within the text itself as the hero of the novel. “Müşahedat” novel by Ahmet Mithat Efendi, not only as the author of the novel is also the novel’s hero. This novel tells the story of his own writing has been evaluated as a postmodern novel. Hikmet-i Peder is a pedagogical novel.In this article, biography and fiction, the protagonist in the context of moving from two novels by Ahmet Mithat Efendi aforementioned biography Ahmet Mithat Efendi, which will be put forward very similar points
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
BAUNSOBED