Bu çalışmanın amacı, turizmde dijital dönüşüme otel yöneticilerinin bakış açılarını belirlemek ve otel işletmelerinin dijital dönüşümle ilgili hangi faaliyetleri gerçekleştirdiklerini değerlendirmektir. Bu bağlamda araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile veriler elde edilmiştir. Görüşme sonucunda katılımcılardan elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda dijital dönüşümün, turizm sektörüne önemli katkılar sağlayacağı, yeni alternatifler sunacağı ve turizm sektörünün dijital dönüşümü desteklemesinin önemli olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca, dijital dönüşüme geçiş sürecinde özellikle personel ve müşteriye yeniliği aktarabilmek konusunda güçlüklerin oluşabileceği belirlenmiştir. Bununla birlikte, yöneticilere yönelik yapılan bu çalışmanın yanı sıra müşteri açısından dijital turizm ile ilgili araştırma gerçekleştirilebileceği, konaklama işletmeleri ise etkili tanıtımlarla ve reklamlarla işletmelerindeki dijital uygulamaları müşteriye aktarabilmesi için çeşitli çalışmalar yapılabileceği yönünde öneriler sunulmuştur.
Çalışma yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
This study aims to determine the perspectives of hotel managers on digital transformation in tourism and to evaluate the activities of hotel enterprisesrelated to digital transformation. In this context, qualitative research method was used in the research and data was obtained by semi-structured interviews. Descriptive analysis method was used to analyze the data obtained from the participants as a result of the interview. As a result of the research, it was found that digital transformation will make a significant contribution to the tourism sector, provide new alternatives, and it is vital for the tourism sector to support digital transformation. Also, it has been determined that during the transition to digital transformation, there may be challenges, especially in transferring innovation to staff and customers. However, in addition to this work for managers, suggestions have been made that research related to digital tourism can be carried out from the customer's point of view, while various studies can be carried out so that accommodation businesses can transfer digital applications in their companies to the customer with effective promotions and advertising.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Tourism |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | December 12, 2020 |
Acceptance Date | May 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
BAUNSOBED