Son yıllarda dünyada, hastanelerin hasta odalarının tasarımında 5 yıldızlı otel konforuna yönelişi oldukça önem kazanmıştır. Sağlık hizmetinin sunulduğu fiziksel ortamın hastalar için uygun olması, hastanın sağlık hizmeti satın alırken aynı hastaneyi tercih etmesinde önemli bir faktördür. Buradan hareketle bu çalışmada amaç hastane odalarının fiziksel ortamının hasta memnuniyetine ve sadakatine katkısını incelemek, T.C. Sağlık Bakanlığı’nın ‘Sağlıkta Dönüşüm Programı’ kapsamında Hastanelerin hizmet kalitesini arttırmasında 5 yıldızlı otel konforunda hizmet anlayışına yönelişini mevcut literatür ile ilişkilendirmek ve konuya ilişkin öneriler sunmaktır. İlgili yönetmelikler incelendiğinde hasta odalarında kullanılan malzemelerin konumu ve ölçüleri gibi daha çok fiziksel özelliklerin ön planda tutulduğu, hastanın kullanımı için gerekli oda gereksinimlerine daha az önem verildiği görülmektedir. Otel odalarında ise fiziksel özelliklerde detaya inilmediği, konforu arttıracak gereksinimlere daha çok önem verildiği görülmektedir
Recently, the trend of designing the patients’ rooms of hospitals like
the 5 stars hotels has gained significant importance worldwide. Initially, the physical
environments where health care services are provided have become one of the important
factor due to patient’s preference. This study focuses on the adding value of the physical environment of hospital rooms to patient satisfaction and loyalty. In addition, in the study,
the initiatives stimulated by Ministry of Health in order to promote “5 stars hotel rooms”
concept is examined within the scope of Health Transformation Program. When the relevant
regulations are examined, observed that it is kept in the forefront of the physical properties
as the location and dimensions of materials in the patients rooms and less attention has been
paid to the necessary room requirements for the use of patients. It is observed that comfort
is more important than detail on the physical characteristic in the hotel rooms
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Tourism |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Submission Date | May 25, 2016 |
Acceptance Date | August 12, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 19 Issue: 36 |
Baun SOBED