Problem: Hizmetleri mallardan ayıran soyutluk, dayanıksızlık, eş zamanlı üretim ve tüketim gibi karakteristik özellikler, hizmet kalitesinin ölçülmesini zorlaştırmaktadır.kullanılmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın temel konusu bankacılık hizmetlerinin kalitesinin değerlendirilmesidir.Araştırmanın Yöntemi: Hizmet kalitesinin ölçümünde çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Bu yöntemler içinde en sık ve yaygın kullanılanı servqual yöntemidir. Hizmet kalitesinin değerlendirilmesinde, hizmet kalitesini oluşturan beş boyut fiziksel özellikler, güvenilirlik, heveslilik, güven ve empati olarak ele alınmıştır. Servqual ölçeğinde yer alan ifadeler kapsamında oluşturulan anket formu, bankada hizmet alan müşterilere uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16 programında analiz edilmiş ve bulgular değerlendirilmiştir.Araştırmanın Bulguları: Katılımcılar İzmir ilinde, özel bir bankanın şubesinde işlem yapmak üzere gelmiş kişilerdir. Genel olarak, anketi cevaplayanların büyük bir kısmı erkek, 26-30 yaş grubunda, lisans mezunu, 1001-2500 gelir aralığında, işçi ve memur kişilerden oluşmaktadır.Sonuç: bankanın hizmet kalitesinin beklenen düzeyde olmadığını göstermektedir. Boyutlar kendi içinde karşılaştırıldığında, müşteriler en çok bankanın fiziki özelliklerini olumlu olarak algılamakta ancak bankanın kendileri ile empati kuramadığını düşünmektedir
Problem: Some characteristic features of services that seperate services fom goods such as intangible, instability, production and consumption at the same time makes it difficult to measure the service quality.Aim of the Study: Servqual method is used to evaluate the service-related expectations and perceptions of bank customers. In this context, the main subject of the study is to evaluate the quality of banking services Scope and Constraints of the Study: Various methods are used in the measurement of service quality. The most common and widely used method is the servqual method. Five dimensions that form service quality are handled as the physical properties, reliability, responsiveness, confidence and empathy. The questionnaire that created within the context of Servqual scale is applied to bank customers. The data obtained is analyzed by using SPSS 16 program and findings are analyzed. Findings of the study: Participants are the customers of a private bank who are in the branch for transaction. In general, the majority of respondents are male and in 26-30 years age group, has a graduate degree, have the income in the range of 1001-2500 and respondents are workers and civil servants. Conclusion: Bank’s service quality level is lower than expected level. When the dimensions are compared with each other, customers perceive physical appearance of bank positive but customers think that bank can not empathize.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Business |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 15 Issue: 27 |
Baun SOBED