Problem Durumu: Dünyada turizm sürekli büyümeye devam ederken, artan turizm pazarından daha fazla pay almak amacıyla otel şirketleri çeşitli büyüme ve rekabet stratejileri izlemektedirler. Türk otel zincirleri, büyüme stratejileri uygulamaya ve uluslararasılaşmaya, yabancı zincirlere göre çok gecikmeli olarak ve yakın zaman öncesinde başlamışlardır ve bugün bu genişleme belirli bir ivme kazanmış bulunmaktadır. Etkin büyüme, uygun büyüme ve fi nansman stratejilerinin seçilmesini gerektirir. Aynı zamanda bu stratejiler, büyümenin amacı olan yüksek karlılık ve düşük risk sağlama ile ilgilidir. Acaba yeni gelişmekte olan Türk otel zincirleri, uygun, doğru ve rekabetçi büyüme stratejileri seçmekte ve uygulamakta mıdırlar?Araştırmanın Amacı: Bu çalışmada, yerli otel zincirlerinin büyüme ile ilgili tutum ve yaklaşımlarını incelemek ve değerlendirmek amaçlanmaktadır.Yöntem: İkincil kaynaklardan ve özellikle meslek örgütlerinin yayınlarından yararlanılmıştır. Bulgular ve Sonuç: Türk otel zincirleri, sayıca çok, sektörde yatak kapasitesinin çoğunu kontrol etmektedirler. Bununla birlikte, her biri çok sayıda otel tesisinden oluşan büyük zincirler değildirler. Az sayıda kısmı, belirgin bir büyüklüğe ve uluslararasılaşma seviyesine gelmişlerdir. Genel olarak bakıldığında, yerli zincirlerin mülkiyete dayalı ve işletmeciliğe dayalı karma büyüme stratejileri sahiplik, yönetim anlaşması, kiralama vb. izledikleri görülmektedir. Dedeman, zincir otelcilikte ve büyümede başı çekmektedir ve dünya deneyimlerine uygun bir profi l göstermektedir. Öneriler: Çoğalan ve büyüyen yerli otel zincirlerinin, stratejik analizler yaparak uzun vadeli büyüme felsefelerini belirlemeleri, bu konuda dünyadaki eğilimleri ve Dedeman örneğini izlemeleri yararlı olacaktır. Yerli zincirlerin, sahiplikten çok, işletmecilik üzerinde uzmanlaşmaları büyümenin devamı bakımından gereklidir
Çokuluslu otel zincirleri Türk otel zincirleri büyüme stratejileri genişleme uluslararasılaşma
Problem Statement: While tourism continues to grow consistently over the world, in order to get a greater share of the growing tourism market, hotel companies have been watching a variety of growth and competition strategies. Turkish hotel chains started to apply growth strategies and internationalize short time ago and too late in comparison to foreign hotel chains, however, today this expansion has gained momentum to some extent. Effective growth requires the selection appropriate growth and fi nancing strategies. At the same time, these strategies are related to provide high profi tability and low risk which are the objective of growth. Do choose and implement new emerging turkish hotel chains convenient, correct and competitive expansion strategies? Research Aims: The aim of this study is to examine and assess attitudes and growth approches of national hotel chains. Research Method: In this study, have been benefi ted secondary sources and especially publications of professional organizations. Findings and Results: Turkish hotel chains,few in number, are controls most of the bed capacity of the tourism sector.However, each of them is not the major hotel chains that consists of a large number of facilities. Part of a small number are come to a signifi cant size and the internationalization level.Overall, domestic chains are pursued the mixed growth strategies based on local ownership and management ownership,management agreement, rental, etc. . Dedeman leads the hotel chain and growth and shows an appropriate profi le of their world experience. Proposals: It will be useful for the increasing and growing domestic hotel chains to follow the long-term growth philosophy by making strategic analysis, Dedeman example and trends on the world about this case.For the domestic chains, not ownership but specialization in management is rather then necessary for their growth.
Multinational hotel chains Turkish hotel chains growth strategies expansion internationalisation
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 14 Issue: 26 |
Baun SOBED