Bu betimsel çalışmanın amacı, resmin yabancı dil öğretiminde yardımcı materyal olarak kullanımının önemini belirtmektir. Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır: Yabancı Dil Öğretiminin Önemi, Resmin materyal olarak önemi ve Yabancı Dil öğretiminde resmin kullanımı ve önemi. Daha önceki ilgili çalışmalara dayanarak, yabancı dil öğretiminde yardımcı materyal olarak kullanılan resimlerin tatmin edici olmadığı ve gelişigüzel hazırlandığı farkedilmiştir. Bununla birlikte, resimlerin baştan savma ve tek bir çizer tarafından yaıpldığı görülmüştür. Çalışmada resimlerin, metinlerin anlaşılmasına, soyut kavramların somutlaştırılmasına ve dilbilgisi gibi dilbilimsel becerilerin kazanılmasına olumlu bir şekilde katkı sağladığı görüşü desteklenmektedir. Son olarak, dil eğitiminde resim kullanımının, yabancı dil öğretimini daha eğlenceli hale getireceği ve daha kalıcı kılacağı öngörülmektedir.
The purpose of this descriptive study is to point out the importance of using illustrations as supplementary materials in Foreign Language Teaching. The study is composed of three main sections: importance of Foreign Language Teaching, importance of illustrations as materials, and use and significance of illustrations in Foreign Language Teaching. Based on related previous research, it has been found out that illustrations used as supplementary materials in Foreign Language Teaching are unsatisfactory and slipshod. Besides this, it has also been revealed that illustrations are made indiscriminately and by one illustrator. The view which states that illustrations will positively contribute to the understanding of texts, concretization of abstract notions and teaching of linguistic attainments like grammar has been supported in this study..Finally, it has been foreseen that use of illustrations in language education will make Foreign Language Teaching more enjoyable and long lasting
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 14 Issue: 26 |
Baun SOBED