Bu çalışma, anlamlandırma stratejilerinin, Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi GSML Müzik 10. Bölümü öğrencilerinin piyano öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim-öğrenim yılında Bursa Zeki Müren G.S.S.L’ nde öğrenim gören Müzik Bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmada, deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın deneysel kısmında, kontrol gruplu ön test son test modelinden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol grubuna, Tufan ve Güdek 2008 tarafından geliştirilen Piyano Dersi Tutum Ölçeği ve Akın 2007 tarafından geliştirilen “Keman Dersi Gözlem Formu” Piyanoya uyarlanarak uygulanmıştır. Yapılan deneysel çalışma sonucunda piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin, öğretmen merkezli yaklaşıma göre öğrencilerin piyano öğrenmelerinde başarıyı arttırdığı ve derse karşı tutumlarını olumlu etkilediği görülmüştür
This study was carried out in order to determine the effect of elaboration strategies on the piano learning levels and attitudes of the students at Bursa Zeki Müren Fine Arts and Sports High School, Department of Music. In this study, experimental methods were used. In the experimental part of the study, pretest and posttest model with control groups was used. As a result of the experimental study, it was seen that the elaboration strategies used in piano courses increased the student achievement in learning how to play the piano in comparison with the teacher-centered approach and found to positively infl uence their attitude towards the course
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 14 Issue: 26 |
Baun SOBED