Giriş: Bu çalışmanın amacı BESYO, Resim Bölümü ve Müzik Bölümünden seçmeli hobi dersleri alan öğrencilerin toplumsallaşma üzerine etkilerini karşılaştırarak araştırmaktır. Yöntem: Bu çalışma yaşları 18-24 arasında, Muğla Üniversitesinde seçmeli hobi dersleri alan 61 kişisi Beden Eğitimi Dersi Seçmeli, 58 kişisi Resim Dersi Seçmeli, 49 kişisi Müzik Dersi Seçmeli toplam 171 kişidir. Bu çalışmada anket metodu kullanıldı. Bu çalışmada hangi bölüm seçmeli dersinin daha iyi toplumsallaştığı görüşüne varmak için Eysenck’in Kişilik Envanteri diye adlandırılan Evet, Hayır-101 soruluk bir anket kullanıldı. Elde edilen verilere SPSS for Windows programında; descriptive analizi, ANOVA ve Kruskal-Wallis testleri uygulanarak gruplar arasında p
toplumsallaşma seçmeli hobi dersi psikotizm dışa dönüklük beden eğitimi spor resim ve müzik
Introduction: The purpose of this study was to investigate the level of the elective hobby course of physical education, art education, and music education lessons on socialization. Method: This research is made up of assigned 171 subjects at Muğla University of different department who were taken elective course 61 subjects of PES, 58 subjects of Art Education and 49 subjects of Music Education department , 18-24 ages. The survey methodology was used in this study. One questionnaire was used namely Eysenck’s Personality Inventory 101 questions with yes or no that assess to which elective lessons is better for socialization. All gathered data were analyzed by the SPSS for Windows. Descriptive analysis, ANOVA and Kruskal-Wallis Tests were used for statistical evaluation between the groups at significance level p
socialization elective hobby course psychotic extrovert physical education sport art and music
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 12 Issue: 21 |
Baun SOBED