BibTex RIS Cite

ETKİLİ BİR ALMANCA ÖĞRETİMİ İÇİN ÖĞRETMEN BEKLENTİLERİ

Year 2009, Volume: 12 Issue: 22, 268 - 280, 01.12.2009

Abstract

Araştırmanın Temelleri: Almanca, Anadolu liselerinde 2. yabancı dil olarak okutulmaktadır. Almanca’nın öğretiminde öğretmenler birçok sorunla karşılaşmaktadır. Bu sorunlar öğretim programı, okul idaresi, okulun fiziki yapısı, araç-gereç ve mesleki yetersizliklerden kaynaklanmaktadır. Almanca öğretmenlerinin bu sorunlarla ilgili görüşleri alınarak sorunlar giderilmeli ya da en aza indirilmelidir. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmada amaç; orta öğretim kurumlarında etkili bir Almanca öğretimi için Almanca öğretmenlerinin beklentilerinin neler olduğunu belirlemektir. Veri Kaynakları: Öğretmenlerin Almanca öğretim programına, meslektaşlarına, okul idaresine, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitime ve ders kitaplarına yönelik görüş ve beklentilerinin belirlenmesi amacıyla bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket 9 ilde görev yapan 110 Almanca öğretmenine uygulanmıştır. Ana Tartışma ve Sonuçlar: Öğretmenlerin okul idaresinden Almanca derslerinde kullanılması amacıyla çeşitli düzeylerde Almanca hikaye kitaplarının temin edilmesini, Almanca film ve müzik CD’lerinin temin edilmesini ve sınıfların motivasyonu engelleyen unsurlardan arındırmalarını istedikleri, yabancı dil öğretim yöntemleri, materyal hazırlama ve bilgisayar destekli Almanca öğretimi konularında hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları ve ders kitaplarının içerik, konuların sıralanış biçimi, kağıt kalitesi, görsel unsurlar, günlük yaşamı yansıtma, konuların işlenişi bakımından tekrar gözden geçirilmesini istedikleri tespit edilmiştir. Değerlendirmeler sonucu öğretmenlerin özellikle ders saatlerinin artırılması, içerik ve konuların işleniş özelliklerinin gözden geçirilerek yeniden düzenlenmesini istedikleri saptanmıştır. Programın uygulanışında karşılaşılan sorunlar içerisinde ilk sırayı ders saatlerinin yetersizliği almaktadır ve bunu Almanca materyal yetersizliği ile öğrencilerin Almanca dersine karşı önyargılı oluşları gelmektedir

References

  • Alperen, N. (1991). Türkçe (Güzel Konuşma, Okuma ve Yazma) Öğretim Rehberi. İstanbul: MEB. Yayınları.
  • Başaran, E. İ. (1988). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Bozan, M. (2004). Yönetici ve denetici yetiştirmede hizmet içi eğitimin yeri. Bir örnek olay çalışması. Çağdaş Eğitim Dergisi, 314(29), 39-48.
  • Council of Europe (2000).
  • Çıkla, S. (2008). Tepegözle dilbilgisi öğretimi. Millî Eğitim , Sayı 179 , Yaz.
  • Çiftçi, M. (2003). Dil ve Edebiyat öğretiminde zaman haritası. Türklük Bilimi Araştırmaları (Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı) , S. 13, Bahar-Niğde, s. 74.
  • Demirel, Ö. (1999). Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel,Ö. ve Kıroğlu,K. (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirtaş, A. (2003). Gelişmiş ülkelerde alan öğretmeni yetiştirme uygulamaları. Eğitimde Yansımalar: VII Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Ulusal Sempozyumu Kitabı. Mayıs Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas 90-97.
  • Eco, U. (2004). Avrupa Kültüründe Kusursuz Dil Anlayışı. Çeviren: Kemal Atakay. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Ergin, A. (1995). Öğretim Teknolojisi İletişim. Ankara. Pegem Yayınları.
  • Eurydice European Commission (2001). “Foreign language teaching in school in Europe” (Eurydice Studies). Belgium: Directorate General for Education and Culture.
  • Kara, Y. (2009). Biyoloji öğretimi için hazırlanmış eğlenceli eğitim yazılımı değerlendirmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Samsun, S. 27, 17-30.
  • Polat, T. (2001). Avrupalılık bağlamında kültür boyutuyla yabancı dil. Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi. Studien zur deutschen Sprache und Literatur XIII., 29- 39.
  • Sever, S. (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tekin, H. (1980). Okullarımızdaki Okuduğunu Anlama Gücü ile Yazılı Anlatım Becerisini Geliştirme Yönünden Türkçe Öğretimi. Ankara: Mars Matbaası.

Teacher Expectations For An Effective German Teaching

Year 2009, Volume: 12 Issue: 22, 268 - 280, 01.12.2009

Abstract

Basics of the study: German is predict studied as second foreign language in Anatolian high schools. Teachers face many problems in teaching of german. The sources of these problems are teaching program, school management, physical situation of the school, materials and insufficiency of profession. The problems should be eliminated or minimized by taking the ideas which are related to these problems of German teachers. Aim of the study: The purpose of this study is to determine the expectations of German language teachers for an effective German language teaching. Data resources: In order to reach this goal, a questionnaire was prepared to understand the opinion of german language teachers regarding the education program, their colleagues and school directors, teacher training services, in-service trainings and textbooks. This questionnaire was applied to 110 german language teachers from 9 different cities of Turkey. Discussions and Conclusions: The German language teachers have good relations with each other and with school administration; they need in the different levels Germans stories, German movies and music CDs; and the classrooms need silence and simplicity for a motivation; they need in service training regarding foreign language teaching methods, prepare materials and German teaching with computer; and they believe that textbooks should be scrutinized regarding their content, order of the subjects, quality of the paper, visiual elements, reflecting the daily life and presentation. The findings indicated that teachers expected especially the class hours are to be increased and the characteristics of content and subjects are to be rearrenged. The findings also indicated that the uncufficient class hours, poverty of german language materials and negative attitudes of students

References

  • Alperen, N. (1991). Türkçe (Güzel Konuşma, Okuma ve Yazma) Öğretim Rehberi. İstanbul: MEB. Yayınları.
  • Başaran, E. İ. (1988). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Bozan, M. (2004). Yönetici ve denetici yetiştirmede hizmet içi eğitimin yeri. Bir örnek olay çalışması. Çağdaş Eğitim Dergisi, 314(29), 39-48.
  • Council of Europe (2000).
  • Çıkla, S. (2008). Tepegözle dilbilgisi öğretimi. Millî Eğitim , Sayı 179 , Yaz.
  • Çiftçi, M. (2003). Dil ve Edebiyat öğretiminde zaman haritası. Türklük Bilimi Araştırmaları (Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı) , S. 13, Bahar-Niğde, s. 74.
  • Demirel, Ö. (1999). Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel,Ö. ve Kıroğlu,K. (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirtaş, A. (2003). Gelişmiş ülkelerde alan öğretmeni yetiştirme uygulamaları. Eğitimde Yansımalar: VII Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Ulusal Sempozyumu Kitabı. Mayıs Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas 90-97.
  • Eco, U. (2004). Avrupa Kültüründe Kusursuz Dil Anlayışı. Çeviren: Kemal Atakay. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Ergin, A. (1995). Öğretim Teknolojisi İletişim. Ankara. Pegem Yayınları.
  • Eurydice European Commission (2001). “Foreign language teaching in school in Europe” (Eurydice Studies). Belgium: Directorate General for Education and Culture.
  • Kara, Y. (2009). Biyoloji öğretimi için hazırlanmış eğlenceli eğitim yazılımı değerlendirmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Samsun, S. 27, 17-30.
  • Polat, T. (2001). Avrupalılık bağlamında kültür boyutuyla yabancı dil. Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi. Studien zur deutschen Sprache und Literatur XIII., 29- 39.
  • Sever, S. (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tekin, H. (1980). Okullarımızdaki Okuduğunu Anlama Gücü ile Yazılı Anlatım Becerisini Geliştirme Yönünden Türkçe Öğretimi. Ankara: Mars Matbaası.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Bülent Kırmızı This is me

Publication Date December 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 12 Issue: 22

Cite

APA Kırmızı, B. (2009). ETKİLİ BİR ALMANCA ÖĞRETİMİ İÇİN ÖĞRETMEN BEKLENTİLERİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(22), 268-280.

Baun SOBED