Problem: Son yıllarda girişimcilik kavramı gerek akademik yaşamda ve gerekse iş hayatında çok önemli bir konu haline gelmiştir. Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesi, ülkelerin girişimcilik potansiyelini geliştirmenin önemli adımlarından birisini oluşturduğundan bu özelliklerin kültürler-arası düzeyde irdelenmesi gerekmektedir. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın temel amacı, Kazakistan ve Türkiye Üniversiteleri öğrencilerinin kültürlerarası girişimcilik özelliklerini belirlemektir.Yöntem: Kazakistan’daki Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi ile Türkiye’deki Hacettepe Üniversitesi olmak üzere eğitim hizmetlerini sürdüren iki büyük üniversitenin ktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü birinci ve son sınıfında okuyan toplam 353 Kazakistan - 151, Türkiye - 202 öğrenciye, girişimci profil ve eğilimlerini saptamaya yönelik soruları içeren anket çalışması yapılmıştır. Araştırma kitlesi olarak İşletme Bölümü öğrencilerinin seçilmesinin nedeni, bu bölümün temel kuruluş amacının, girişimci yetiştirme olmasından kaynaklanmaktadır. Anket formunun hazırlanmasında Herrman Brain Dominance Kişilik Analizi formundan yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular Ki-kare ve Mann-Whitney Test Analizleri yapılarak yorumlanmaya çalışılmıştır Bulgular ve Sonuçlar: İstatistiksel analiz sonuçlarına göre; Kazak gençlerinin Türk gençlerine nazaran yaratıcı olarak tanınmaktansa, kontrollü ve mantıklı kişiler olarak tanınmayı tercih ettikleri ve orijinal kişilikleri ön plana çıktıkları görülmüştür. Türk gençlerinin ise Kazak gençlerine nazaran orijinal tanınmaktansa, güvenilir kişiler olarak tanınmayı tercih ettikleri ve yaratıcı kişilikleri ön plana çıktıkları görülmüştür.Öneriler: Gençlerin girişimcilik eğilimlerinin geliştirilmesi için, üniversite eğitim programları uygun şekilde düzenlenmelidir
Problem: In recent years, entrepreneurship has become an important topic both in academic and business life. In order to improve the entrepreneurial capacity of the nations, the entrepreneurial characteristics of university students must be understood and investigated in cross-cultural level. Research Aims: The main purpose of this research is to determine the enterprising capabilities of the students of universities in Kazakhstan and Turkey. Method: A questionnaire was presented to 353 Kazakhstan-151, Turkey-202 first and senior students who had been attending the Faculty of Economical and Administrative Sciences at two different universities as Ahmet Yesevi International Turkish-Kazak University in Kazakhstan and Hacettepe University in Turkey so as to determine their enterprising profiles and tendencies. The reason why these specific students were chosen was the main purpose of the foundation of these university departments was to train the future enterpreneurs. On the preparation process of the questionnaire Herrman Brain Dominance Personality Analysis was referred. The obtained data was tried to be evaluated per k-square, Mann-Whitney Test, Kruskal-Wallis Test Analyses
Turkey Kazakhstan Culture Entrepreneurship Hacettepe University Ahmet Yesevi International Turkish-Kazak University.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 10 Issue: 18 |
Baun SOBED