BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BİR KIRSAL YERLEŞMEYE DÜZENLENECEK GÖZLEM GEZİSİNDE GERÇEKLEŞTİRİLECEK ETKİNLİKLER İLE BİR GEZİ PLANI ÖNERİSİ

Year 2003, Volume: 6 Issue: 9, 1 - 21, 01.05.2003

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler 6. sınıf Türkiye'miz Ünitesi Yurdumuzdaki Kırsal Yerleşmeler konusuna ilişkin müfredat programda yer alan hedefleri gözlem gezisi yöntemi ile öğrencilere kazandırmaktır. Belirlenen hedeflerin öğrencilere kazandırılmasında yakın çevredeki bir kırsal yerleşmeye planlı bir şekilde kısa süreli bir coğrafi gezinin düzenlenmesi son derece yararlı olacaktır. Çünkü bu gezi öğrencilerin; konu hakkında ilk elden deneyim kazanmasına, yaratıcı düşüncelerinin ve dünya ile okul arasındaki ilişkiyi kurma becerisinin gelişmesine, gözlem yapma, veri toplama sureti ile sonuca ulaşarak yorum yapma yeteneklerinin gelişmesine katkıda bulunacaktır. Bu ve buna benzer geziler aracılığı ile coğrafyanın temelini oluşturan çevre ile insan arasında ilişki kurma düşüncesinin öğrencilerde kökleşmesi sağlanabilir. Bu amaç doğrultusunda; îlköğretim kurumu II. kademe öğrencilerine yönelik yakın çevredeki bir kırsal yerleşmeye düzenlenecek gözlem gezisinde gerçekleştirilecek etkinlikler ile sosyal bilgiler öğretmenlerine rehberlik edecek bir gezi planı önerisi oluşturulmuştur

References

  • Doğanay, Hayati. (1993), Coğrafyada Metodoloji. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Kitapları Dizisi.
  • Doğanay, Hayati. (2002), Coğrafya Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Aktif Yayınevi, 5. baskı, ISBN:975-755-49-0.
  • Güngördü, Ersin. (2002), Eğitim Fakülteleri İçin Coğrafyada Öğretim Yöntemleri, İlkeler ve Uygulamalar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, Yayın No:326, ISBN:975-591-305-X.
  • Kalyoncu, Mehmet, Berrin Arslan, Nefise Homalı, Ahmet İnce, Emel Araş, İbrahim Soydaş, Mustafa Erdem, Abdülkerim Kalyoncu., Kenan Eyüpoğlu, Nevzat Şahin. (1999), İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmen Klavuz Kitabı 4, Ankara: Milli Eğt. Bak. Yay. No:3363, Öğretmen Klavuz Kitapları Dizisi, No:639, ISBN: 975-11-1876-6.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2002), İlköğretim Okulu Ders Programları. İstanbul: Milli Eğt. Bak. Yay., No: 3422, Mevzuat Dizisi Nö:374.
  • Şahin, Cemalettin, Hayati Doğanay, (1999), Türkiye Coğrafyası. Ankara: Gündüz Eğt.Yay., ISBN:975-6859-02-4, s. 199-209.

ACTIVITIES IN AN OBSERVATION TRIP AND A RECOMMENDATION FOR AN OBSERVATION TRIP TO A RURAL SETTLEMENT PLAN IN PRIMARY SCHOOLS

Year 2003, Volume: 6 Issue: 9, 1 - 21, 01.05.2003

Abstract

The purpose of this research is to teach the curriculum targets of the Türkiye'miz Unit's rural settlements in Turkey to the students by using an observation trip as a tool. It is hoped that a short trip to the nearby rural settlements would serve well for the purpose. It has though that these trips would be useful because these trips provide a first-hand experience, creative thinking, and a linkage between the school and surrounding environment. As a result this enhances students ability to interpret the environment correctly. The most important benefit of this method is that the students better understand the human-environment relationship, which is the basis of geographic thinking. The activities of an of an observation trip to a nearby rural settlement and a plan for an observation trip were prepared. By doing that a trip recommendation was developed that would be helpful for teachers of social studies. Teachers of social studies in the second level of primary schools

References

  • Doğanay, Hayati. (1993), Coğrafyada Metodoloji. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Kitapları Dizisi.
  • Doğanay, Hayati. (2002), Coğrafya Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Aktif Yayınevi, 5. baskı, ISBN:975-755-49-0.
  • Güngördü, Ersin. (2002), Eğitim Fakülteleri İçin Coğrafyada Öğretim Yöntemleri, İlkeler ve Uygulamalar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, Yayın No:326, ISBN:975-591-305-X.
  • Kalyoncu, Mehmet, Berrin Arslan, Nefise Homalı, Ahmet İnce, Emel Araş, İbrahim Soydaş, Mustafa Erdem, Abdülkerim Kalyoncu., Kenan Eyüpoğlu, Nevzat Şahin. (1999), İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmen Klavuz Kitabı 4, Ankara: Milli Eğt. Bak. Yay. No:3363, Öğretmen Klavuz Kitapları Dizisi, No:639, ISBN: 975-11-1876-6.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2002), İlköğretim Okulu Ders Programları. İstanbul: Milli Eğt. Bak. Yay., No: 3422, Mevzuat Dizisi Nö:374.
  • Şahin, Cemalettin, Hayati Doğanay, (1999), Türkiye Coğrafyası. Ankara: Gündüz Eğt.Yay., ISBN:975-6859-02-4, s. 199-209.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Alaattin Kızılçaoğlu This is me

Publication Date May 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 6 Issue: 9

Cite

APA Kızılçaoğlu, A. (2003). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BİR KIRSAL YERLEŞMEYE DÜZENLENECEK GÖZLEM GEZİSİNDE GERÇEKLEŞTİRİLECEK ETKİNLİKLER İLE BİR GEZİ PLANI ÖNERİSİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(9), 1-21.

Baun SOBED