BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM PROGRAM TASARILARININ TARİHSEL SÜREÇ İÇİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 1999, Volume: 2 Issue: 3, 100 - 119, 01.11.1999

Abstract

References

  • Çolakoğlu , Güray., Osman Sankaya ve Mehmet Harman. Türkiye'de Program Düşüncesinin Analizi. Ortaöğretimde Program Geliştirme Dersi İçin Hazırlanan Ödev. Balıkesir: 1996.
  • Ertürk, Selahattiri. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınlan 4, 1972.
  • Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt:2 Sayı:3 Yık 1999
  • Özçelik, Durmuş Ali. Eğitim Programları ve Öğretim: Genel Öğretim Yöntemi. Ankara: ÖSYM Yayınlan 8, 1987.
  • Pratt, David. Curriculum Design and Development. New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc., 1980. ..,...-• '
  • Saylan, Nevin Eğitimde Program Tasarısı: Temeller, Prensipler, Kriterler. Balıkesir: 1995.
  • Saylor, Galen J. and William M Alexander. Planning Curriculumfor Schools. New York: Halt, Rinehart and Winston, Inc. ,1974.
  • Smith, Othanel B., William O. Stanley and J. Harlen Shores. Fundamentals of Curriculum Development. New York: Harcourt, Brace, Jovanovich, Inc., 1957.
  • Sowaxds, Wesley G. and Mary Margaret Scobey. The Changing' Curriculum and The Elemantary Teacher. San Fransisco: Wards worth Pub., Co., Inc., 1961. ., v.:'> -• -•
  • Sönmez, Veysel Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara:Yargı Yayınlan, 1986.
  • Taba, Hilda. Curriculum Development: Theory and Practice New York Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt:2 Sayu3 Yü: 1999
  • Harçourt, Brace and World Inc., 1962.
  • Tyler, Ralph W. Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago Illinois: The University of Chicago Press, 1950.
  • Vans, Fatma. Eğitimde Program Geiştirroe: Teori ve Teknikler 4 Baskı Ankara: A.Ü. Basımevi, 1988.
  • Zais, Robert S. Curiculum: Principles and Foundations New York Harper and Row Publishers, 1976.

EVALUATION OF PRİMARY EDUCÂTOIN CURRICULUM DESIGNS TJ* HISTORICAL PROCESS

Year 1999, Volume: 2 Issue: 3, 100 - 119, 01.11.1999

Abstract

The quality of curriculum designs that are used in the instructional process effect reaching to Turkish National Educational Goals For this reason, curriculum designs should be organized by studying all the variables that effect reaching goals and by including all the variables that provide reaching goals. During and at the end of the instructional process, curriculum designs should be continously and orderly evaluated. They should be improved in terms of the evaluative data, the changes of knowledge, society, student and techology.

References

  • Çolakoğlu , Güray., Osman Sankaya ve Mehmet Harman. Türkiye'de Program Düşüncesinin Analizi. Ortaöğretimde Program Geliştirme Dersi İçin Hazırlanan Ödev. Balıkesir: 1996.
  • Ertürk, Selahattiri. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınlan 4, 1972.
  • Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt:2 Sayı:3 Yık 1999
  • Özçelik, Durmuş Ali. Eğitim Programları ve Öğretim: Genel Öğretim Yöntemi. Ankara: ÖSYM Yayınlan 8, 1987.
  • Pratt, David. Curriculum Design and Development. New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc., 1980. ..,...-• '
  • Saylan, Nevin Eğitimde Program Tasarısı: Temeller, Prensipler, Kriterler. Balıkesir: 1995.
  • Saylor, Galen J. and William M Alexander. Planning Curriculumfor Schools. New York: Halt, Rinehart and Winston, Inc. ,1974.
  • Smith, Othanel B., William O. Stanley and J. Harlen Shores. Fundamentals of Curriculum Development. New York: Harcourt, Brace, Jovanovich, Inc., 1957.
  • Sowaxds, Wesley G. and Mary Margaret Scobey. The Changing' Curriculum and The Elemantary Teacher. San Fransisco: Wards worth Pub., Co., Inc., 1961. ., v.:'> -• -•
  • Sönmez, Veysel Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara:Yargı Yayınlan, 1986.
  • Taba, Hilda. Curriculum Development: Theory and Practice New York Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt:2 Sayu3 Yü: 1999
  • Harçourt, Brace and World Inc., 1962.
  • Tyler, Ralph W. Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago Illinois: The University of Chicago Press, 1950.
  • Vans, Fatma. Eğitimde Program Geiştirroe: Teori ve Teknikler 4 Baskı Ankara: A.Ü. Basımevi, 1988.
  • Zais, Robert S. Curiculum: Principles and Foundations New York Harper and Row Publishers, 1976.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nevin Saylan This is me

Publication Date November 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Saylan, N. (1999). İLKÖĞRETİM PROGRAM TASARILARININ TARİHSEL SÜREÇ İÇİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3), 100-119.

Baun SOBED