Öğretim, öğrenicinin öğrenme fırsatlarını üst düzeye çıkarma ve kişisel dönüşümüne rehberlik etme çabalarıyla belirgin duruma gelmektedir. Öğretimin gerçekleştirilmesi, önceden dersin planlı bir şekilde tasarlanmasını gerektirmektedir. Dil öğretiminde önceden ders tasarımının hazırlanması, öğreticinin en önemli görevlerinden biridir ve onun pedagojik muhakeme yeteneği, ders sürecinde sınıf durumuna göre kullanabileceği en güçlü dayanağı olarak görülmektedir. Teknolojinin eğitim dünyamıza girmesiyle artık öğretim tasarımında, çevrimiçi tasarımı, materyal tasarımı, ders içeriği tasarımının birbiriyle ilişkili olarak desenlenmesi gerekmektedir. Dolayısıyla, günümüzde öğreticiden sadece öğretici olarak değil, tasarımcı, yönlendirici, eğitici ve rehberlik rollerini üstlenmesi talep edilmektedir. Çalışmada, dil öğreticisine ders tasarlamada bir fikir ve ipucu vermek amacıyla, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde harmanlanmış öğrenmenin istasyon rotasyon modelinin uygulanmasına yönelik tasarım ve taslak örneği sunulmuştur. Tasarım ve taslak, Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi Hazırlık Fakültesinde A2 düzeyinde Türkçe öğrenen Kazak öğrenicilerine yönelik hazırlanmıştır. Tasarım ve taslak hazırlamada Yesevi Türkçe Ders Kitabı’nda yer alan ünite konularından istifade edilmiştir.
Teaching becomes evident in the efforts to maximize learners' learning opportunities and guide personal transformation. The realization of the teaching requires planning the lesson in advance. Preparing the lesson design in language teaching is one of the most important tasks of the teacher, and his/her pedagogical reasoning skills are seen as the strongest foundation according to the class situation in the course process. With the introduction of technology into our educational world, online design, material design, and course content design should be patterned in relation to each other in instructional design. Therefore, nowadays, it is demanded from the teacher not just to play the role of teacher but at the same time to play the roles of designer, director, trainer and be a guide for the students. In this study, in order to give an idea to the language teacher in designing a lesson, a design and draft sample for the implementation of the station rotation model of blended learning in teaching Turkish as a foreign language is presented. The design and draft were prepared for A2 level Turkish language Kazakh students who attend at Hoca Ahmet Yesevi University, Preparatory Faculty. In preparation of design and draft samples, the unit subjects in the Yesevi Turkish Textbook have been used.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | May 22, 2021 |
Acceptance Date | August 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 24 Issue: 46 |
Baun SOBED