İşletmeler, Web 4.0 teknolojisinin beraberinde gelişme gösteren sosyal medya platformlarını kullanarak kolaylıkla büyük kitlelere ulaşabilmektedirler. Özellikle konaklama işletmeleri, ürünlerinin tanıtımını yaparken duyusal unsurlardan da faydalanarak sosyal medya platformlarını etkili bir şekilde kullanabilmektedirler. Son zamanlarda Çin’de ortaya çıktıktan sonra tüm dünyayı kasıp kavuran Covid-19 virüsü salgınının turizm sektörüne büyük zararlar verdiği görülmektedir. Bu çalışmada, salgın sürecinde konaklama işletmelerinin sosyal medya paylaşımlarının ne tür farklılıklar gösterdiğinin açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Bu çalışma, Türkiye’nin önemli bir destinasyonu olan Ayvalık’taki otel işletmelerinin Instagram sosyal medya platformu üzerinden gerçekleştirdikleri sosyal medya paylaşımlarını kapsamaktadır. Çalışmada, Ayvalık destinasyonundaki otel işletmeleri arasından dünyaca ünlü seyahat referans sitesi olan Tripadvisor’da müşteri puanına göre ilk onda yer alan işletmelerin sosyal medya paylaşımları incelenmiştir. Tripadvisor’da müşteri puanına göre ilk onda yer alan otel işletmelerinin gerçekleştirmiş oldukları Instagram paylaşımlarından Covid-19 Salgını ile ilgili olan 30 içerik, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. İncelenen içerikler, Benoit’in (1997) İmaj Restorasyon Teorisi dikkate alınıp, Covid-19’a uyarlanarak kodlanmıştır. Yapılan içerik analizinde, otel işletmelerinin Instagram üzerinden yaptıkları paylaşım metinleri ve içerik paylaşımları vasıtasıyla verilen mesajlar “salgının insanlar üzerindeki olumsuz etkilerini azaltma”, “salgının beraberinde getirebileceği olumsuzluklara karşı alınan önlemler” ve “salgın sürecini kabullenme” temaları altında incelenmiştir.
Establishments could reach large audiences by using social media platforms which have been developed with Web 4.0 technology easily. Especially, tourism establishments could manage the social media platforms by using sensory elements while promoting their products effectively. It is seen that the Covid-19 virus epidemic, which has swept the whole world after emerging in China, has caused great damage to the tourism industry. In this study, it is aimed to reveal the difference in social media posts of tourism establishments during the epidemic process. This study comprises the social media posts of hotel establishments in Ayvalık on Instagram social media platform. In the study, the social media posts of the best ten accommodation establishments in Ayvalık according to points given by the customers on Tripadvisor have been examined. 30 Contents which are related to the Covid-19 epidemic shared by these accommodation establishments on Instagram via using content analysis method, have been analyzed. The analyzed contents have been coded by adapting to Covid-19 with considering Benoit's (1997) Image Restoration Theory. While the content analysis is performed by the researchers, the sharing texts and messages which are given through content postings to customers by accommodation establishments on Instagram have been examined under the themes of "reducing the negative effects of the epidemic on people", "precautions which are taken against the adverse effects of the epidemic" and "adoption to the epidemic process".
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Tourism |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | October 1, 2021 |
Acceptance Date | December 12, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 25 Issue: 48 |
Baun SOBED