Değişen dünyayla birlikte markalaşma ürün ve hizmetlerin yanı sıra kişisel bir boyuta taşınmakta ve kişiler kendi markalarını yaratmaktadır. Kişisel bir marka yaratma imkanı sağlayan önemli mesleklerden biri turist rehberliğidir. Turist rehberleri meslek icrasında kullandıkları kendilerine özgü üslup ve anlatım tarzıyla kişisel bir marka yaratarak tercih edilme olasılığını arttırabilmektedirler. Kendi markasını yaratma sürecinde turist rehberlerinin kullandığı kanallar arasında sosyal medya önemli bir yer edinmektedir. Bu bağlamda araştırmada, kişisel markalaşma kapsamında turist rehberlerinin sosyal medya mecrası Instagram profillerinden yayınladıkları görsellerde ön planda yer alan unsurların belirlenmesi amaçlanmaktadır. Kişisel Instagram hesabından görsel paylaşan ve en az 10 bin takipçisi bulunan turist rehberlerinin en fazla beğeni alan görsel paylaşımları göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda, turist rehberlerinin görsel paylaşımlarında uzmanlaşma, konumlandırma, tema, renk ve tasarım, hedef kitleyle bağlantı, fiziksel yapı, kişisel farkındalık, kişisel değerler ve kişilik olmak üzere birçok farklı kişisel markalaşma unsurlarını ön plana çıkardıkları görülmektedir.
Along with the changing world, the branding dimension moves to a personal dimension as well as products and services, and people create their own brands. One important profession a personal brand is tourist guidance.Tourist guides can increase the possibility of being preferred by creating a personal brand with the unique style and expression they use in their profession. Social media has an important place among the channels used by tourist guides in the process of creating their own brand.This research aims to find out the most common features in the pictures shared by tourist guides on Instagram for their personal branding. There searchers analyzed visual posts from personal Instagram accounts of tourist guides having at least 10K followers using the semiotic analysis method to identify the most popular features. As a result of research, it is seen that tourist guides highlight many different personal branding elements in their visual sharing, such as specialization, positioning, theme, color and design, connection with the target audience, physical structure, personal awareness, personal values, and personality.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Tourism |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2024 |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | March 7, 2024 |
Acceptance Date | December 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 27 Issue: 52 |
Baun SOBED