Sanat eğitiminin nitelikleri, hızla değişen küresel piyasa koşulları ve modern eğitim gereklilikleri doğrultusunda yeniden tanımlanmalıdır. Geleceğin sanat eğitmenleri, eleştirel düşünme, yaratıcılık ve liderlik becerilerine sahip olmalı, pedagojik yeterliliklerini sürekli geliştirebilmelidir. Bu çalışma, sanat eğitmenlerinde olması gereken temel nitelikleri ve bu niteliklerin çağdaş eğitim reformlarına uyum sağlamadaki rolünü incelemektedir. Araştırma, Özbekistan’da devam eden eğitim reformlarının sanat eğitimi üzerindeki etkilerini nitel bir yaklaşımla ele almıştır. Bulgular, yenilikçi pedagojik yöntemlerin ve teknolojilerin eğitim süreçlerini zenginleştirdiğini, ancak teknolojik araçların etkin kullanımı ve reformlara adaptasyonda zorluklar yaşandığını göstermektedir. Sonuç olarak, sanat eğitmenlerinin pedagojik yeterliliklerini artırmaya yönelik stratejiler sunulmuş ve bu yeterliliklerin modern eğitim sistemine adaptasyonda kritik bir öneme sahip olduğu vurgulanmıştır.
The qualities of art education must be redefined in line with rapidly changing global market conditions and modern educational requirements. Future art educators should possess critical thinking, creativity, and leadership skills while continuously developing their pedagogical competencies. This study examines the key qualifications of art educators and their role in adapting to contemporary educational reforms. The research adopts a qualitative approach to evaluate the impact of ongoing educational reforms in Uzbekistan on art education. The findings reveal that innovative pedagogical methods and technologies enrich teaching processes, but challenges such as insufficient use of technological tools and difficulties in adapting to reforms persist. In conclusion, strategies to enhance the pedagogical competencies of art educators are proposed, highlighting their critical role in adapting to modern education systems.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education, Fine Arts |
Journal Section | Fine Arts |
Authors | |
Early Pub Date | June 11, 2025 |
Publication Date | June 12, 2025 |
Submission Date | January 29, 2025 |
Acceptance Date | April 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 28 Issue: 53 |
Baun SOBED