Öz
Günümüz dünyasında insanın eğitim ihtiyaçları çeşitlenmiş, çok yönlü ve çok
boyutlu bir durum ortaya çıkmıştır. Çok yönlü eğitim ihtiyaçlarının
karşılanması için eğitim araçlarının ve eğitime ayrılan zamanın etkili bir
şekilde kullanılması gerekmektedir. Bu durum öğretim teknolojilerinin ve
materyallerin doğru ve amacına uygun bir şekilde kullanılmasını ve sürekli
geliştirilmesini zorunlu hale getirmiştir. Çağdaş uygulamalarda eğitim ve
öğretimi kolaylaştıran, kalıcı hale getiren materyalleri her alanda eğitime
verilen öneme orantılı olarak geliştirilip kullanılmaktadır. Söz konusu eğitim
ve öğretim alanlarından biri de din eğitimidir. Bu bağlamda çalışma, DKAB ve İHL
meslek dersleri öğretmenlerinin derslerinde kullandıkları eğitim teknolojileri
ve materyaller ile ilgili düşünce ve uygulamalarını araştırmayı amaçlamıştır. Bu amaçla Türkiye’nin çeşitli illerinde görev yapan 260 DKAB ve İHL meslek
dersleri öğretmenine ulaşılmış, uygulanmakta olan öğretim teknolojileri ve materyalleri
ile ilgili çeşitli sorular yöneltilmiştir. Verilen cevapların benzer olanları
elenmiş farklı düşünce ve uygulamalar kayıt altına alınmıştır. Araştırmada, din
eğitimi faaliyetlerini fiili olarak sürdüren öğretmenlerin konuyla ilgili görüş,
öneri ve tavsiyeleri, yaşadıkları problemler ve hâlihazırdaki yeterlilik
düzeyleri ve algıları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçları hali
hazırdaki güncel uygulamalar hakkında bilgi vermesi açısından din eğitimi
araştırmacılarına ve aynı branşta görev üstlenen öğretmenlere yararlı olabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 10 |