Dart sporunun dikkat düzeyine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada deneysel araştırma modeli kullanılarak, ön test-son test, kontrol ve deney grubu oluşturulmuştur. 2018/2019 Eğitim Öğretim yılı II. dönem başında, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olan Özel Aziziye Ortaokulunda öğrenim gören yaşları 9-31 arasında değişkenlik gösteren ve sedanter olan rastgelen seçilmiş 60 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan 60 öğrenci yansız atama yöntemi ile deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Oluşturulan deney ve kontrol grubuna ön test olarak bourdon dikkat testi uygulanmıştır. 9-13 yaş deney grubunda bulunan katılımcılara sınıflarına asılan iki dart tahtası ile, Salı ve Perşembe günleri haftada iki gün olarak 8 haftalık dart sporu eğitimi verilmiştir. Aynı okulda öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerine herhangi bir dart eğitimi verilmemiş ve normal okul eğitimlerine devam edilmiştir. Sekiz haftanın sonuna gelindiğinde hem kontrol hem de deney grubunda yer alan öğrencilere son test olarak Bourdon dikkat testi tekrar uygulanmıştır. Dart sporunun dikkat düzeyine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi ve sadece çalışma grubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test karşılaştırmalarının incelenmesi amacıyla, paired samples t-testi kullanılmıştır. Sonuç olarak; deney grubunda bulunan katılımcıların, ön test ve son test skor ortalamaları arasında oransal anlamda farklılığın olduğu, deney grubunun son test süre ortalamaları yaş değişkenine göre incelendiğinde anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda, 9-13 yaş gruplarında, dart sporu uygulamalarının dikkat düzeyleri üzerinde pozitif yönde bir etkisinin bulunduğu ile ilgili öneriler sunulmuştur.
In this study, the pre-test-final test, control and experimental group was formed in this study in this study to examine the effect of dart sports. 2018/2019 Education Year of Education II. At the beginning of the term, the ages of Ankara province of the National Education Directorate of the Special Saints of National Education, which varies between 9-31 and the sedentary is a sedentary. 60 students in the study group are divided into two groups, the experiment and control group with the inserureless assignment method. Bourdon Attention Test was applied as a pre-test to the experimental and control group. With two darts, Tuesdays and Thursdays were given 8-week dart sports training as two darts and two days per week at the 9-13 age experimental group. In the same school, the study group students were not given any dart training and normal school trainings continued. When the end of eight weeks is reached, Bourdon Attention Test was re-applied to students in both the control and the experimental group. In order to examine the influence of the dart sport to the attention of the attention of the attention, the independent sampling t-test was used in the analysis of the independent sample t-test, one-way variance analysis and only the students in the study group, the paired samples t-test was used to examine the pre-test and final test comparisons. As a result; The participants in the experimental group have a significant difference in which the experimental group of the experimental group is examined according to the age variable, where the experimental group is examined according to the age variable. In line with the data obtained, recommendations on 9-13 age groups are presented with a positive effect on the attention of dart sports applications on the level of attention.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | August 13, 2021 |
Acceptance Date | October 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |