Bu araştırma, ortaokul 4. sınıf öğrencilerinin ‘Eşitsizlik’ konusunda bilgi oluşturma/soyutlama süreçlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Erzurum il merkezinde bir devlet ortaokuluna devam etmekte olan 3 ortaokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin başarı durumları düşük, orta ve yüksek olarak farklılık göstermektedir. Araştırmaya veri sağlayan araçlar, öğrencileri düşündürmeye teşvik eden iki matematik probleminin yer aldığı çalışma kağıtları, görüşme kayıtları ve yapılandırılmamış gözlem notlarıdır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden betimleyici durum çalışması özelliğindedir. Veriler betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen veriler, matematik başarısı ne olursa olsun öğrencilerin tanıyabildikleri bilgileri kullanabildiğini ve yeni bilgileri, eski bilgileri kullanabildikleri ölçüde oluşturabildiğini göstermektedir. Araştırma sonuçları, yeni bir kavramın oluşturulmasının, ancak ön şart niteliğinde olan kavramların içselleştirilmesi ile mümkün olabileceğini ortaya koymaktadır. Ayrıca bu araştırma da, tanıma eyleminin matematiksel bilgi oluşturma sürecinin temel yapı taşı olduğunu kanıtlar nitelikte sonuçlar elde edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Submission Date | January 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 1 |